سرطان 31, 1402 13:25 Asia/Kabul
  • ایران هتک حرمت قرآن کریم در دانمارک را به شدت محکوم کرد
    ایران هتک حرمت قرآن کریم در دانمارک را به شدت محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در دانمارک را به شدت محکوم و بر مسوولیت دولت کپنهاگ در برخورد با هتاکان تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری؛ ناصر کنعانی روز شنبه گفت: از منظر جمهوری اسلامی ایران، دولت دانمارک در جلوگیری از اهانت به قرآن کریم و مقدسات اسلامی و نیز پیگرد و مجازات اهانت کنندگان مسؤول بوده و در این زمینه افکار عمومی جهان اسلام منتظر اقدام عملی دولت دانمارک است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تاکید مجدد بر وحدت دولت‌ها و ملت‌های اسلامی و همه پیروان ادیان آسمانی برای مقابله مؤثر با تعرض به ساحت قرآن کریم و مقدسات ادیان ابراهیمی افزود: به رغم نیات شوم طراحان پشت پرده اهانت به مقدسات و ارزش‌های بیش از ۲ میلیارد مسلمان جهان، آزاد اندیشان و حق‌طلبان جهان یکصدا در مقابل این فتنه شوم و اقدامات نفرت انگیز می‌ایستند و در سایه هشیاری، وحدت و انسجام، ناقضان واقعی حقوق بشر را رسوا و پشیمان خواهند کرد.

کنعانی با اشاره به تلاش‌های در حال انجام در جهان اسلام برای پاسخگو کردن متعرضان به مقدسات اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن تداوم تماس‌ها و گفتگوهای خود با کشورهای اسلامی، به اقدامات و تلاش‌های خود برای مقابله با جهالت قرن بیست و یکم که در سایه آزادی بیان دروغین غربی، کرامت انسانی و آزادی بیان اصیل را هدف قرار داده است، ادامه خواهد داد.

پس از آنکه روز پنجشنبه برای دومین بار در چند هفته اخیر «سلوان مومیکا» شهروند عراقی ـ سوئدی با حمایت پلیس سوئد به قرآن کریم اهانت کرد، یک گروه راست‌افراطی در دانمارک نیز  نسخه‌ای از قرآن را مقابل سفارت عراق در کپنهاگ سوزاند.

اهانت به قرآن کریم مقابل سفارت عراق در کپنهاگ

اهانت دوباره به ساحت قدسی قرآن کریم در سوئد

کلیدواژه