اسد 02, 1402 08:51 Asia/Kabul
  • رئیسی: صدور مجوز قرآن‌سوزی نماد جاهلیت مدرن است
    رئیسی: صدور مجوز قرآن‌سوزی نماد جاهلیت مدرن است

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، صدور مجوز اهانت به قرآن را برخلاف ادعای آزادی بیان، مصداق «جاهلیت مدرن» دانست.

به گزارش رادیو دری، سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیات دولت ایران، قرآن را در کنار انسان کامل دو رکن هدایت و نجات انسان توصیف و تصریح کرد: مجوز اقدامات اخیر در اهانت به قرآن، بر خلاف ادعای آزادی بیان و مصداق «جاهلیت مدرن» است.

وی افزود: یکی از دستورات موکد قرآن کریم مبارزه با جاهلیت در همه اشکال آن است و پیروان جاهلیت مدرن از همین رو از قرآن، کینه به دل دارند.

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: با توجه به موج بیداری که در حال فراگیر شدن در جهان است، روزی همه مردم به نیات شوم، پلید و ضدانسانی اهانت‌کنندگان به قرآن پی خواهند برد.

رئیسی همچنین با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت امام حسین (ع) ، عاشورا را بستری برای معرفت‌افزایی توصیف کرد و گفت: عاشورا زیباترین تابلو برای معرفی مظاهر و ارزش‌های عالی انسانی چون انسانیت، عدالت، وفا، ایثار و بصیرت است و حضرت امام حسین (ع) به عنوان خورشید تابان این تابلو، در طوفان‌های سهمگین فکری، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی، کشتی نجات انسان است.

فردی افراطی به نام «سلوان مومیکا» که 28 ژوئن در استکهلم به قرآن کریم در سوئد اهانت کرده بود، 20 ژوئیه نیز برای دومین بار، با کسب مجوز از پلیس این کشور، به قرآن کریم اهانت کرد.

یک روز بعد نیز گروهی راست‌افراطی در دانمارک، نسخه‌ای از قرآن را مقابل سفارت عراق در کپنهاگ سوزاندند.

رئیسی: محکومیت اهانت به قرآن کریم از سوی دولت سوئد به هیچ وجه کافی نیست

اهانت به قرآن کریم مقابل سفارت عراق در کپنهاگ

کلیدواژه