اسد 02, 1402 09:00 Asia/Kabul
  • تاکید ایران بر موضع قاطع کشورهای اسلامی در برابر اهانت به قرآن
    تاکید ایران بر موضع قاطع کشورهای اسلامی در برابر اهانت به قرآن

وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با همتای کویتی خود، ضمن محکومیت اهانت به قرآن کریم در سوئد و دانمارک، بر موضع قاطع کشورهای اسلامی در محکومیت و پیشگیری از این اقدامات تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری؛ حسین امیرعبداللهیان در گفت وگوی تلفنی با سالم عبدالله الجابر الصباح وزی امور خارجه کویت با قدردانی از مواضع دولت این کشور در محکومیت اهانت به قرآن کریم در کشورهای سوئد و دانمارک، برگزاری نشست اضطراری وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و ارسال پیامی محکم برای محکوم کردن اهانت به مقدسات اسلامی را خواستار شد.

وی همچنین با اشاره به روابط خوب جمهوری اسلامی ایران و کویت اظهار کرد: معتقدیم در سایه همکاری کشورهای منطقه می توانیم بدون حضور بیگانگان، منطقه ای دارای صلح، ثبات و پیشرفت داشته باشیم.

سالم عبدالله الجابر الصباح وزیر امور خارجه کویت نیز ضمن استقبال از پیشنهاد امیرعبداللهیان برای برگزاری نشست اضطراری وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت: دولت کویت هرگونه اهانت به قرآن کریم و مقدسات اسلامی را قاطعانه محکوم می کند.

جمعه گذشته اعضای گروه ملی‌گرای اسلام‌هراس و راست افراطی «دانسک پاتریوتر» در اقدامی شنیع یک نسخه از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ دانمارک سوزاندند.

پنجشنبه گذشته نیز سلوان مومیکا شهروند عراقی ـ سوئدی، تنها چند هفته پس از آتش زدن صفحات کتاب مقدس در خارج از مسجد استکهلم، به قرآن کریم اهانت کرد.

کشورهای اسلامی ضمن محکوم کردن هتک حرمت با ساحت مقدس قرآن کریم، سفیران و روسای نمایندگی‌های دیپلماتیک سوئد در این کشورها را احضار کردند.

ایران هتک حرمت قرآن کریم در دانمارک را به شدت محکوم کرد

ایران واکنش سازمان همکاری اسلامی را به هتک حرمت قرآن کریم خواستار شد

کلیدواژه