اسد 02, 1402 14:14 Asia/Kabul
  • انهدام بزرگترین شبکه تروریستی وابسته به اسراییل در ایران
    انهدام بزرگترین شبکه تروریستی وابسته به اسراییل در ایران

وزرات اطلاعات ایران از بازداشت اعضای بزرگترین شبکه تروریستی وابسته به رژیم صهیونیستی در چند استان این کشور خبر داد.

به گزارش رادیو دری، وزارت اطلاعات ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد: اعضای شبکه‌ گسترده‌ تروریستی که قصد انجام اقدامات متعدد خرابکارانه در استان‌های تهران، کرمان، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، کردستان و مازندران ایران را داشتند، به همت نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در این استان ها شناسایی و بازداشت شدند.

این اطلاعیه می افزاید: اعضای این شبکه که به‌ واسطه‌ کانون‌های تروریستی مستقر در کشورهای دانمارک و هلند به سازمان جاسوسی رژیم اشغالگر قدس متصل هستند و از سوی آن رژیم حمایت مالی و تجهیزاتی می‌شدند، در آستانه ماه محرم قصد انجام چندین عملیات تروریستی در استان‌های تهران، کرمان، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، کردستان و مازندران ایران داشتند.

در این اطلاعیه با اشاره به کشف و خنثی شدن ۴۳ بمب با قدرت تخریب بالا و قابلیت کنترل از راه دور آمده است: انفجار در محل مزار «سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی (ره)» و نیز در برخی مراکز تجمعات مردمی و اماکن سوخت‌گیری، همچنین انفجار دکل‌های برق و ایستگاه‌های گاز به منظور اخلال در تأمین نیازهای داخلی و صادراتی و اهداف دیگر، از جمله اقداماتی بود که این شبکه تروریستی قصد اجرای آن را داشت.

در اطلاعیه وزارت اطلاعات ایران تصریح شده است: اعضای هسته‌های بازداشت شده، پیش از این نیز به‌عنوان اقدامات آزمایشی و توان‌سنجی برای ارائه به کارفرمایان مستقر در دانمارک و هلند، چندین عملیات ایذایی انجام داده و عکس و فیلم آنها را برای رسانه‌های تروریستی مستقر در اروپا و آمریکا ارسال کرده بودند.

در این اطلاعیه اضافه شده است: این تروریست‌ها اخیراً قصد ورود به فاز عملیات وسیع خرابکارانه را داشتند که با هوشیاری و تله‌گذاری نیروهای امنیتی ایران اسلامی، از عملیات تروریستی آن‌ها پیشگیری شد.

وزارت اطلاعات ایران در این اطلاعیه، حق خود را در تعقیب تروریست‌های نیابتی در فراسوی مرزهای کشور، محفوظ دانست و اعلام کرد که اقدامات مقتضی علیه حامیان تروریسم را همچنان در دستور کار خود خواهد داشت.

وزارت اطلاعات ایران همچنین به کشورهایی که با داعیه‌ حمایت از حقوق بشر، آگاهانه به پایگاه و مأمن رسمی و آشکار تروریسم تبدیل شده‌اند هشدار داد: تروریست‌ها هیچ گاه به حامیان خود وفادار نمانده‌اند و میزبانی از جانیان حرفه‌ای، همیشه هزینه‌بر بوده است.

وزارت اطلاعات ایران: چهار تیم عملیاتی موساد شناسایی و بازداشت شدند

وزارت اطلاعات ایران: هسته‌های عملیاتی وابسته به منافقین در ایران متلاشی شدند

 

کلیدواژه