اسد 03, 1402 08:47 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: بهانه آزادی بیان نباید مجوز اهانت به مقدسات مسلمانان شود
    امیرعبداللهیان: بهانه آزادی بیان نباید مجوز اهانت به مقدسات مسلمانان شود

وزیر امورخارجه ایران گفت: نباید به بهانه آزادی بیان اجازه اقدام اهانت آمیز به مقدسات مسلمانان و پیروان ادیان الهی داده شود.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران روز یکشنبه در دیدار «ولادیمیر اورلیچ» رئیس پارلمان جمهوری صربستان اهانت به قران کریم در سوئد و دانمارک را عامل جریحه دار شدن احساسات دو میلیارد مسلمان در جهان دانست و افزود: اهانت به کتب آسمانی محکوم است و نباید به بهانه آزادی بیان اجازه اقدام اهانت آمیز به مقدسات مسلمانان و پیروان ادیان الهی داده شود.

امیرعبداللهیان همچنین روند رشد مناسبات ایران و صربستان در بخش‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد تبادل هیات‌های در سطوح عالی میان دو کشور استمرار داشته باشد و در گسترش هرچه بیشتر همکاری ها ایفای نقش کنند.

رئیس پارلمان جمهوری صربستان نیز با قدردانی از سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشورش، دیدار و ملاقات های انجام شده با رئیس جمهوری اسلامی ایران و همچنین ریاست مجلس شورای اسلامی و برخی وزیران ایرانی را مفید ارزیابی و بر اراده دولت و پارلمان صربستان برای ارتقای مناسبات همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

ولادیمیر اورلیچ با ارزیابی مثبت از همکاری پارلمانهای ایران و صربستان تصریح کرد: به دلیل اهمیت مناسبات با جمهوری اسلامی ایران، گروه دوستی پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران در پارلمان صربستان از پرشمارترین گروههای دوستی محسوب می شود.«ولادیمیر اورلیچ» رئیس پارلمان صربستان برای دیدار و گفت و گو با مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران، شامگاه شنبه در صدر هیأتی پارلمانی وارد تهران شد.

امیرعبداللهیان: روابط ایران و صربستان همه‌جانبه است

کلیدواژه