اسد 03, 1402 11:37 Asia/Kabul

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با استقرار و نصب موشک "ابومهدی" بر روی شناورها، از منافع جمهوری اسلامی ایران در شمال اقیانوس هند و دریاهای آزاد، حراست خواهد شد.

به گزارش رادیو دری، دریادار «حمزه‌علی کاویانی» جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) در تشریح اهمیت موشک ابومهدی در ارتقای توان رزم این نیرو افزود: اضافه شدن این موشک به سبد موشک‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، قدرت بازدارندگی و قدرت دفاعی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران را در عمق تکمیل می‌کند.

 

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ویژگی‌های موشک ابومهدی گفت: این موشک پاسخگوی هرگونه تهدیدی در عمق دریا به ویژه شمال اقیانوس هند به‌عنوان محل ماموریت و مسئولیت نیروی دریایی ارتش است.

دریادار کاویانی تصریح کرد:‌ موشک ابومهدی با قابلیت‌ها و سَر جنگی بسیار پرقدرت می‌تواند پاسخگوی هر تهدیدی باشد.

مراسم الحاق سامانه سلاح راهبردی برد بلند کروز دریایی "ابومهدی" به نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

 

موشک ابومهدی یک کروز دریایی با برد بالای 1000 کیلومتر است که محدوده پوشش دفاع دریایی جمهوری اسلامی ایران را نسبت به قبل چند برابر می‌کند و می‌تواند دامنه عملیاتی گسترده‌ای را تحت پوشش قرار دهد. 

سامانه سلاح کروز راهبردی برد بلند دریایی ابومهدی دارای موشک منحصر به فردی است که در نقطه‌زنی، قدرت تخریب بالا، گذر از عوارض جغرافیایی و سامانه‌های پدافندی دشمن جزو بهترین موشک‌های هم‌رده خود در جهان است.

موشک ابومهدی همچنین قابلیت پرواز در ارتفاع پست و زیر دید رادارهای دشمن را دارد و مسیر و ارتفاع خود را می‌تواند با توجه به عوارض جغرافیایی و سامانه‌های پدافندی دشمن تغییر دهد.

همچنین ابومهدی اولین موشک کروز برد بلند دریایی است که از هوش مصنوعی در نرم‌افزارهای مرتبط با طراحی مسیر پروازی و سامانه فرماندهی و کنترل استفاده می‌کند و امکان عبور از عوارض طبیعی و مصنوعی و همچنین سایتهای راداری و پدافندی دشمن را با عبور از نقاط راه میانی دارد و از جهت‌های مختلف به‌سمت هدف حمله و برخورد می‌کند.

با توجه به به‌کارگیری از مواد منفجره با قدرت تخریب بالا سر جنگی این موشک قابلیت انهدام انواع ناو و ناوچه و ناوشکن‌ها را داراست.

کلیدواژه