اسد 05, 1402 19:54 Asia/Kabul

دهمین شب و روز محرم، جانسوزترین خاطره تاریخ را در ذهن زمین و اندیشه زمان زنده می کند و دلهای عاشقان عالم را در حرارت عشق و محبت به حضرت ثارالله(ع) به آتش می کشد.

به گزارش رادیو دری؛ روز جمعه ششم ماه اسد برابر با دهمین روز از ماه محرم و عاشورای تا همیشه جاودان حسینی است.

روزی که دل هیچ عاشقی در قفس تن، تاب نمی آورد، شوق پرواز از خاطر پرنده ها می‌رود، آفتاب از طلوع کردن شرم می کند، آشوب به جان تمامی ذرات عالم می افتد، غمی بزرگ بر دل آسمان می نشیند و قیامت در چشم تاریخ، قامت می‌کشد.

روزی که آب، پرمعنا ترین واژه همه لغت نامه های عالم می شود و مفاهیم بلند آزادگی، وفا، ایثار، ادب، جوانمردی و ایستادگی برابر ستم در مقابل دیدگان متحیر بشر تجسم می یابد.

عاشورا، روز شهادت طاقت سوز خون خدا، حضرت حسین بن علی (ع) به همراه 72 یار فداکار و وفادار اوست که نام نامی‌شان بر تارک تاریخ تا همیشه تابناک و درخشنده است.

حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، سرسلسله شهیدان عالم،سید رادمردان اهل بهشت و پاره تن و نور دیده رسول خدا(ص) در چنین روزی همه هستی خویش را در مقابل لشکر ظلم و جهل و بیداد به میدان آورد تا پیام جاودانه خود را به بشریت برساند که خون بر شمشیر و حق بر باطل پیروز است.

سایت رادیو دری، فرا رسیدن دهم محرم الحرام سالروز عاشورای حسینی را به همه آزادگان جهان به ویژه شیعیان داغدار حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در افغانستان و ایران تسلیت می گوید.

جاودانگی نام و ماندگاری قیام امام حسین علیه السلام از پاداش های خداوند متعال برای قیام ایشان بود

حرم مطهر امام حسین (ع) آماده برگزاری مراسم عاشورای حسینی

کشیش بریتانیایی: پیام امام حسین (ع) الهام بخش جهانیان است

کلیدواژه