سفیر ایران در سازمان ملل : مساله فلسطین تنها با پایان اشغالگری قابل حل است
(last modified 1402-05-06T06:52:45+00:00 )
اسد 06, 1402 11:22 Asia/Kabul
  • سفیر ایران در سازمان ملل : مساله فلسطین تنها با پایان اشغالگری قابل حل است
    سفیر ایران در سازمان ملل : مساله فلسطین تنها با پایان اشغالگری قابل حل است

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل تاکید کرد : جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که مساله  فلسطین تنها از طریق پایان دادن به اشغالگری و به رسمیت شناختن حقوق مسلم ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود قابل حل است.

به گزارش رادیو دری؛ امیر سعید ایروانی در نشست شورای امنیت در مورد فلسطین با ابراز نگرانی از تشدید تجاوزهای اسرائیل افزود: تهاجم رژیم اسرائیل به اردوگاه جنین منجر به کشته شدن غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان و تخریب زیرساخت‌های حیاتی شد.

وی اضافه کرد: شورای امنیت با سکوت خود قطعنامه های سازمان ملل را بی اثر کرده و مردم فلسطین را در مقابل جنایات این رژیم به حال خود رها کرده است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل اظهار کرد: فقدان پاسخگویی، رژیم منفور صهیونیستی را به ادامه نقض قطعنامه های سازمان ملل، از جمله قطعنامه های مصوب شورای امنیت جسورتر و حتی تشویق کرده است.

ایروانی گفت: همدردی به تنهایی کافی نیست و شورای امنیت باید مسوولیت اجرای قطعنامه های خود را بپذیرد و قاطعانه برای پایان دادن به اشغالگری و تضمین حمایت از حقوق فلسطینیان اقدام کند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود می‌داند که از حقوق مشروع فلسطین در مقاومت در برابر ظلم و تجاوز این رژیم آپارتاید برای حق تعیین سرنوشت حمایت کند و تا پایان اشغال، این سیاست اصولی ایران خواهد بود.

به گفته ایروانی، نماینده رژیم اسرائیل بار دیگر با سوء استفاده از تریبون شورای امنیت ادعاهای بی اساس و دروغین علیه ایران مطرح کرد که هدف از آنها منحرف کردن توجه از موضوع فوری دستور کار جلسه، یعنی جنایات وحشیانه این رژیم آپارتاید علیه مردم فلسطین است.

ارتش رژیم صهیونیستی  بامداد دوشنبه (24 جولای) حمله گسترده‌ای را به اردوگاه جنین آغاز کرد و درنهایت  بعد از دو روز یورش به جنین و وقوع عملیات استشهادی در شهر تل‌آویو که منجر به زخمی شدن 10 صهیونیست شد، جنین را ترک کرد.

در این جنایت دو روزه ۱۲ فلسطینی شهید و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

تحولات جنین در کرانه باختری و استعفای رئیس پلیس تل آویو

حماس: امنیت تل‌آویو در گرو امنیت جنین است

گوترش: اسراییل در جنین، قوانین بین‌المللی را نقض کرده است

کلیدواژه