اسد 06, 1402 16:13 Asia/Kabul
  • خطیب جمعه تهران : نام حضرت اباعبدالله (ع) باعث وحدت جامعه می‌شود
    خطیب جمعه تهران : نام حضرت اباعبدالله (ع) باعث وحدت جامعه می‌شود

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: نام و یاد حضرت اباعبدالله (ع) و شهدای کربلا باعث وحدت بیشتر جامعه می شود و در زیر این پرچم، دلها و اندیشه‌ها به هم گره می‌خورد.

به گزارش رادیو دری؛ حجهت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به تقارن روز جمعه با عاشورای حسینی گفت:  نام و یاد حضرت اباعبدالله (ع) و یاد شهدای کربلا برای همیشه به دل ها معنویت و طراوات می دهد و باعث وحدت بیشتر جامعه می‌شود.

وی عاشورا را روز تجدید عهد خواند و افزود: امروز روز تجدید عهد برای ادامه راه اباعبدالله‌الحسین (ع) است؛ راهی که پیش روی ملت عزیز ایران باز شد و آن راه عزت، افتخار، بازگشت به بندگی خدا، تمسک به قرآن و عترت پیامبر اعظم است.

خطیب نماز جمعه تهران،  با اشاره به هتک حرمت قرآن کریم اظهار کرد: این خیال خام و باطل دشمنان اسلام است که می‌خواستند دو قطبی بین پیروان ادیان درست کنند و موفق نشدند، چون مسلمان ها به  همه کتاب های آسمانی احترام می گذارند.

حاج علی اکبری تصریح کرد: اگر می خواستند اسلام هراسی را ترویج کنند، باعث ترویج بیشتر اسلام و قرآن در منطقه خودشان خواهد شد  و اگر خواستند با عقبه صهیونیستی، نام مردم فلسطین را تحت الشعاع قرار دهند، بدانند که امروز صدای زوال و فرو ریختن ارکان زیست پر از ننگ آنها در همه عالم شنیده می شود.

وی با اشاره به وقوع انفجار در منطقه زینبیه دمشق گفت: این کارهای کور به جای نخواهد رسید، این حرم و حریم هزاران هزار عاشق دل داده دارد که سرو جان را فدای حرمت این حرم ها خواهند کرد و آنها هم راه به جایی نخواهند برد.

بیانیه مجمع جهانی بیداری اسلامی در محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد

قامه نماز ظهر عاشورا در سراسر ایران

کلیدواژه