اسد 08, 1402 09:45 Asia/Kabul

در سالروز شهادت جانسوز حضرت زین العابدین امام سجاد (ع) دلهای شیعیان و محبان اهل بیت علیهم السلام سوگوار است.

به گزارش رادیو دری، 12 محرم سالروز شهادت مظلومانه پیام آور کربلا حضرت امام سجاد (ع) است که در سال 95 هجری قمری در مدینه بر اثر مسمومیت با توطئه ولید بن عبدالملک مروان  به مقام شهادت رسیدند و در قبرستان بقیع به خاک سپرده شدند.

حیات ایشان مصادف با دورانی بود که بر خاندان پیامبر اسلام (ص) بسیار سخت می گذشت.

امام سجاد(ع) که در واقعه کربلا در بستر بیماری بودند، پس از نهضت عظیم امام حسین(ع)، مسوولیت سنگین انتشار پیام این نهضت و تداوم راه پدر بزرگوارش را بر عهده گرفتند و برای نشان دادن ماهیت و اهمیت این قیام، تلاش بسیار کردند.

امام چهارم شیعیان جهان در بنای تمدن و فرهنگ اسلامی و گسترش تعالیم ناب قرآن کوشش فراوان کردند و با روشن‌بینی خاص خود، دانشمندان مسلمانی را تربیت کردند تا از این طریق، قرآن و سنت پیامبر اسلام (ص) محفوظ بماند.

ایشان با جمع‌آوری انسان‌های شایسته، آن‌ها را تحت تعالیم دینی خود قرار دادند تا آنجا که به روایت تاریخ، شاگردان برجسته آن حضرت بیش از 170 نفر بوده اند.

از میراث ارزشمند احضرت سیدالساجدین(ع) برای مسلمانان، کتاب "صحیفه سجادیه"  است که در این کتاب نفیس، بسیاری از حقایق علوم و معارف اسلامی و عرفانی، قوانین و احکام شرعی، مسائل حساس سیاسی، اجتماعی، تربیتی و اخلاقی در قالب دعا و نیایش ارائه شده است.

رادیو دری سالگرد شهادت امام سجاد (ع) را به همه مسلمانان به ویژه شیعیان تسلیت می‌گوید.

امام سجاد(ع) بر بلندای قله معرفت

کلیدواژه