اسد 14, 1402 13:08 Asia/Kabul
  • هماهنگی‌ ایران و عراق برای تسهیل تردد و امنیت زائران اربعین حسینی
    هماهنگی‌ ایران و عراق برای تسهیل تردد و امنیت زائران اربعین حسینی

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: برای تسهیل تردد و امنیت زائران در مرزها، هماهنگی‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران و عراق در بالاترین سطح ممکن انجام شده است.

به گزارش رادیو دری؛ سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی انتظامی کشور در بازدید از زیرساخت‌های اربعین در مرز خسروی با قدردانی از تلاش مرزبانان برای آماده سازی زیرساخت‌ها و تسهیل تردد زائران از مرز‌ها گفت: یکی از وظایف مهم مرزبانی در ماموریت بزرگ اربعین، ایجاد امنیت و زیرساخت‌ها برای زائران اباعبدالحسین (ع) است.

فرمانده مرزبانی انتظامی ایران افزود:  با تلاش مرزبانان، این زمینه در نقطه صفر خسروی را هنگ مرزی قصرشیرین ایجاد کرده است.

سردار گودرزی، با تأکید بر لزوم هماهنگی و تعامل سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی در امر اربعین گفت : تا اتمام مأموریت بزرگ اربعین حسینی در خدمت زوار هستیم و کارکنان فرماندهی مرزبانی در مرز‌ها در این مسیر از هیچ کوششی برای تأمین امنیت زائران و خدمات‌رسانی به آن‌ها دریغ نخواهند کرد.

۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری قمری (۶ سپتامبر ۲۰۲۳)، اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع)  امام سوم شیعیان جهان و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است و زائران  در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد شهر کربلا در جنوب عراق می‌شوند.

ثبت نام اولیه پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) در سال ۱۴۰۲ آغاز شد

کلیدواژه