اسد 15, 1402 15:45 Asia/Kabul
  • رئیسی: توانمندی‌های ایران با کشورهای دوست به اشتراک گذاشته می شود
    رئیسی: توانمندی‌های ایران با کشورهای دوست به اشتراک گذاشته می شود

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران آمادگی دارد پیشرفت‌های چشمگیر و توانمندی‌هایش در عرصه‌های مختلف را با کشورهای دوست از جمله سریلانکا به اشتراک بگذارد.

به گزارش رادیو دری، «سید ابراهیم رئیسی» روز یکشنبه در دیدار «علی صبری» وزیر امورخارجه سریلانکا، با بیان اینکه روابط دو کشور از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره سازنده و رو به توسعه بوده است، ظرفیت‌های متنوع موجود در دو کشور را بستر مناسبی دانست که می‌تواند موجب ارتقای روابط فیمابین به سطوح بالاتر شود.

وی با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در زمینه‌های علمی و فناوری با وجود تحریم‌های ظالمانه گفت: کشورهای مختلف دنیا از جمله سریلانکا، ظرفیت‌های فراوانی برای پیشرفت دارند که اگر دخالت‌های استعماری و منفعت‌طلبانه خارجی نبود، می‌توانست باعث رشد و شکوفایی این کشورها باشد.

در این دیدار وزیر خارجه سریلانکا نیز با بیان اینکه ایران با وجود تحریم‌ها به پیشرفت‌های عظیمی از جمله در عرصه‌های علمی و فناوری دست یافته است، گسترش همکاری با جمهوری اسلامی ایران را در زمینه های مختلف  خواستار شد.

علی صبری با اشاره به حضور و فعالیت‌های سازنده شرکت‌های ایرانی در سریلانکا، از علاقه مندی دولت متبوعش برای گسترش همکاری‌ها با ایران در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فناوری و پزشکی خبر داد.

«علی صبری» وزیر امورخارجه سریلانکا برای دیدار و گفت و گو با مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران، به تهران سفر کرده است.

 

کلیدواژه