اسد 19, 1402 18:41 Asia/Kabul
  • تفاهم ایران و عراق برای راه‌اندازی مجدد قطار ترکیبی تهران-کربلا‌
    تفاهم ایران و عراق برای راه‌اندازی مجدد قطار ترکیبی تهران-کربلا‌

همزمان با آغاز سفرهای اربعین، مدیرعامل راه‌آهن ایران از راه‌اندازی مجدد قطار ترکیبی تهران-کربلا و افزایش تعداد قطارها به مقصد کربلای معلی خبر داد.

به گزارش رادیو دری؛ «سید میعاد صالحی‌» معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن ایران روز پنجشنبه اعلام کرد: در جلساتی مفصل و فشرده با مدیر‌عامل و همچنین مدیران ارشد راه‌آهن دولتی عراق، علاوه بر بررسی روند اقدامات مربوط به طرح راه آهن شلمچه- بصره و پیگیری تسریع آن، تفاهم شد که قطار ترکیبی تهران- کربلا در هفته‌های آتی راه‌اندازی شود.

صالحی با اشاره به افزایش ظرفیت قطار ترکیبی تهران- کربلا‌ افزود: با توجه به استقبال مردم، این قطار برای همه ایام سال برقرار خواهد بود.

اتصال ریلی ایران و عراق یک اتفاق راهبردی در منطقه غرب آسیاست.

این اتصال در صورت امتداد تا سوریه، لبنان و مدیترانه ظرفیت خنثی کردن تحریم‌های آمریکا ضد جبهه مقاومت را دارد و به همین جهت از خطوط قرمز آمریکا در غرب آسیا به شمار می رود که بارها سر راه آن سنگ اندازی کرده است.

ایجاد راه آهن شلمچه به بصره مختص به مناسبات سیاسی و حکومتی ایران و عراق نیست، بلکه این خط ریلی می‌تواند در تسریع تجارت یا صادرات ایران به عراق و حمل و نقل عمومی بین شهروندان دو کشور مخصوصا در تردد زائران اربعین حسینی تاثیر گذار باشد.

هماهنگی‌ ایران و عراق برای تسهیل تردد و امنیت زائران اربعین حسینی

آمادگی ۲۵ فرودگاه ایران برای پروازهای سفر اربعین

کلیدواژه