اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی در سطح بین‌المللی است
(last modified Thu, 10 Aug 2023 15:13:26 GMT )
اسد 19, 1402 19:43 Asia/Kabul
  • اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی در سطح بین‌المللی است
    اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی در سطح بین‌المللی است

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران گفت: قدرت دفاعی ایران به خلیج فارس و دریای عمان محدود نمی‌شود، بلکه اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی در سطح بین‌المللی است.

به گزارش رادیو دری؛ سردار سرتیپ «ابوالفضل شکارچی»  روز پنج‌شنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران افزود: آمریکایی‌ها ایران را به ایجاد ناامنی در خلیج فارس متهم می‌کنند، در حالی که خلیج فارس خانه کشورهای منطقه است و باید به آمریکایی‌ها گفت که شما در اینجا چه کار دارید؟

وی تصریح کرد: آمریکا و متحدانش جمهوری اسلامی را به ایجاد ناامنی متهم می‌کنند، در صورتی که ایران تمامی تلاش خود را با همکاری سایر کشورهای منطقه انجام می‌دهد تا به امنیت منطقه خدشه‌ای وارد نشود؛ آن‌ها برای غارت منابع کشورهای منطقه می‌آیند، اما کشورهای منطقه را به ایجاد ناامنی در آب‌های بین‌المللی متهم می‌کنند!

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح ایران افزود: از الزامات منطقه خلیج فارس و غرب آسیا ایجاد امنیت است که جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم امن‌سازی منطقه قرار دارد و برای آن هزینه هم می‌کند.

سردار ابوالفضل شکارچی گفت: دقیقاً نقطه مقابل ایران، آمریکا قرار دارد که آرایش آن ایجاد ناامنی است و تجارت آزاد و بین‌المللی را به چالش کشانده  و به بهانه امنیت و با شعار امنیت، منطقه را ناامن کرده است.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در راهبردهای آینده خود به هیچ عنوان نگاه و قصدی برای اشغال و تعرض به کشورهای منطقه‌ را نداشته و ندارد، بلکه آنچه را که انجام می‌دهد در راستای حفظ منافع ملی است و بسترهای عمق‌بخشی امنیت را در هر کجا که لازم بداند، ایجاد می‌کند.

سرلشکر رشید: نیروهای مسلح ایران با قدرت ترکیبی در برابر دشمنان خواهند جنگید

رئیسی: پیام نیروهای مسلح ایران به نظامیان آمریکایی؛ زودتر منطقه را ترک کنید

کلیدواژه