اسد 26, 1402 16:14 Asia/Kabul
  • شورای امنیت سازمان ملل حمله تروریستی شاهچراغ(ع) را محکوم کرد
    شورای امنیت سازمان ملل حمله تروریستی شاهچراغ(ع) را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای رسمی، حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) را به شدت محکوم کرد.

به گزارش رادیو دری؛ در بیانیه شورای امنیت که نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل به عنوان رئیس دوره‌ای این شورای آن را صادر کرد آمده است: اعضای شورای امنیت حمله تروریستی شنیع و بزدلانه به مردم بیگناه و زائران در حرم شاهچراغ شیراز را به شدیدترین وجه محکوم کردند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرده اند که تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن یکی از جدی‌ترین تهدید‌ها برای صلح و امنیت بین المللی بوده و هرگونه اقدام تروریستی صرف نظر از انگیزه آن، در هر زمان و از سوی هر کسی، مجرمانه و غیرقابل توجیه است.

در این بیانیه با تاکید بر لزوم پاسخگویی عاملان، سازمان دهندگان، تامین کنندگان مالی و حامیان اقدامات مذموم تروریستی و محاکمه آن‌ها از همه کشور‌ها خواسته شده است بر اساس تعهدات خود و طبق قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت، با دولت جمهوری اسلامی ایران و سایر مقامات مربوط در این زمینه فعالانه همکاری کنند.

اعضای شورای امنیت در این بیانیه، همدردی و تسلیت عمیق خود را با خانواده قربانیان و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز و برای مجروحان شفای عاجل و کامل آرزو کرده اند.

بیانیه شورای امنیت سازمان ملل در پی نامه انتقادی نماینده دائم ایران در این سازمان صادر شده است که در آن نامه، ایران به سکوت شورای امنیت در قبال این حمله تروریستی اعتراض کرده بود.

شورای امنیت سازمان ملل پس از نخستین حمله تروریستی به حرم شاهچراغ در چهارم عقرب ۱۴۰۱ که منجر به شهادت ۱۳ زائر شده بود سکوت اختیار کرد.

جزئیات جدید از حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع)

افزایش تعداد بازداشت شدگان حادثه تروریستی شاهچراغ

ایران خواستار محکومیت حادثه تروریستی شاهچراغ در شورای امنیت شد

کلیدواژه