حوت 01, 1402 16:55 Asia/Kabul
  • مبینی: حتی حضور یک تبعه خارجی غیرمجاز را تحمل نمی‌کنیم
    مبینی: حتی حضور یک تبعه خارجی غیرمجاز را تحمل نمی‌کنیم

رئیس سازمان ملی مهاجرت ایران با تاکید بر برخورد قاطع با اتباع خارجی غیرمجاز تصریح کرد: حتی حضور یک تبعه غیر مجاز را برنمی‌تابیم و این مساله برای جمهوری اسلامی ایران تعارف بردار نیست.

به گزارش رادیو دری؛ عبدالله مبینی در بیست و چهارمین دوره نمایشگاه رسانه‌های ایران به خبرنگاران گفت: حوادث شاهچراغ و کرمان نشان داد که درباره اتباع غیرمجاز نباید اغماض کنیم و قاطعانه با حضور این افراد برخورد خواهیم کرد.

او اظهار کرد: متاسفانه حوادث تلخی در ایران روی داد و زخم‌های عمیقی از سوی اتباع غیرمجاز به کشور وارد شد، بنابراین عزم راسخ ما بر بازگرداندن تمامی اتباع خارجی غیرمجاز است و در این باره برای هیچ گروهی تفاوت قائل نخواهیم شد.

رئیس سازمان ملی مهاجرت ایران همچنین از اخراج بیش از یک میلیون مهاجر غیرمجاز از کشور از ابتدای امسال خبر داد و تاکید کرد: هر تعداد دیگری هم تبعه غیرمجاز در کشور باشند دستگیر و اخراج می شوند و به سازمان‌های بین‌المللی هم اعلام کرده‌ایم که تمامی اتباع غیر قانونی باید از ایران خارج شوند.

مبینی اظهار کرد: به کسی که به قانون ما احترام نگذاشته و غیرمجاز وارد کشور ما شده است نباید خدمات بدهیم و عزم و اراده ما این است که یک تبعه غیرمجاز هم نباید در کشور اسکان یابد.

رئیس سازمان ملی مهاجرت ایران افزود: هم اکنون سه میلیون و ۵۰۰ هزار تبعه خارجی با ملیت‌های مختلف و به صورت مجاز و با کارت شناسایی در ایران ساکن هستند که برای آنها فضا را باز می‌کنیم تا از فرصت‌هایی که در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی وجود دارد، استفاده شود.

مبینی گفت:  از سه و نیم میلیون تبعه خارجی مجاز در ایران،حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زن، حدود ۶۷۰ هزار نفر دانش‌آموز، ۱۷۰ هزار نفر دانشجو و حدود ۳۰۰ هزار نفر نیز کودک هستند.

هشدار وزارت کشور ایران: اخراج اتباع بدون مدرک از روز شنبه آغاز می شود

طرد اتباع غیرمجاز افغانستانی از ایران به وطنشان

کلیدواژه