اسد 27, 1402 16:51 Asia/Kabul
  • رئیسی: دلیل مهم ناکامی دشمنان حضور مقتدر سپاه و ارتش است
    رئیسی: دلیل مهم ناکامی دشمنان حضور مقتدر سپاه و ارتش است

رئیس جمهوری اسلامی ایران، دلیل مهم ناکامی دشمنان را حضور مقتدر سپاه و ارتش ایران، مردمی باامید، مستحکم و خطرپذیر و رهبری مقاوم و استوار دانست.

به گزارش رادیو دری، «سید ابراهیم رئیسی» رییس جمهوری اسلامی ایران امروز جمعه در بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حضور سپاه در منطقه را برخلاف حضور نگران‌کننده و وحشت‌آفرین نیروهای بیگانه، برای ملت‌های منطقه امیدبخش و امنیت‌ساز دانست و تصریح کرد: حضور سپاه در منطقه و ایجاد انسجام و همگرایی بین نیروهای مردمی در سوریه و عراق و افغانستان و ایستادگی در مقابل داعش دست‌ساخته آمریکایی‌ها، مانع از این شد که تروریسم تکفیری کل اروپا را فرا بگیرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با نکوهش رفتار برخی کشورهای غربی در مواجهه با سپاه پاسداران به عنوان نیروی امنیت‌ساز و امیدآفرین گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران دارای جایگاه، قدرت و احترام است و دشمنان فکر تهدید ایران را از سر خود نیز خارج کرده‌اند، به دلیل خلق قدرت بازدارندگی موثر هم با تولید موشک و پهپاد، هم با تولید علم و فناوری و هم با تربیت انسان‌های مجاهد و خطرپذیر برای کشور است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در ادامه با مرور توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان و بدخواهان کشور، به‌ویژه در ۲ سال گذشته به اغتشاشات پاییز سال ۱۴۰۱ شمسی اشاره کرد و گفت: دلیل مهم ناکامی دشمنان حضور مجموعه‌ای مقتدر، پرامید و باایمان به نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران و مردم در صحنه است.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به اظهارات اخیر وزیر خارجه اسبق انگلیس مبنی بر اعتراف به دست داشتن کشورش در کودتای ۲۸ مرداد اشاره کرد و با بیان اینکه چنین اظهاراتی پیام حمایت از اغتشاشات و اغتشاشگران است، خطاب به وزیر خارجه اسبق انگلیس و سایر دولتمردان این کشور گفت: اگر در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود شما هرگز جرأت چنین خیانتی نداشتید.

رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: راهبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد امید در جامعه و راهبرد دشمن ایجاد یأس و ناامیدی در میان مردم است.

در بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین از خانواده‌های معظم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ‌شهید ابومهدی المهندس و ۱۶ شهید دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافع امنیت تجلیل شد.

خطیب نماز جمعه تهران: دشمنان ایران نابود شدند

کلیدواژه