اسد 28, 1402 12:19 Asia/Kabul
  • افزایش سرعت شناور‌های تندروی سپاه به ۱۱۰ گره دریایی
    افزایش سرعت شناور‌های تندروی سپاه به ۱۱۰ گره دریایی

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از افزایش سرعت شناور‌های تندروی این نیرو به ۱۱۰ گره دریایی(واحدی برای سنجش سرعت) خبر داد.

به گزارش رادیو دری؛ دریادار علیرضا تنگسیری با اشاره به توانمندی این نیرو در خودکفایی تجهیزات دفاعی گفت: این نیرو امروز انواع پهپاد‌های رزمی، شناسایی، تهاجمی و هیبریدی را در اختیار دارد و در حوزه موشک‌های ساحل به دریا در شرایط بسیار خوبی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه همچنین موفق شده است راکت‌انداز‌ها را روی شناور‌های تندرو ۸ متری نصب کند افزود: ایران به عنوان اولین کشور در منطقه غرب آسیا، شناوری ساخته‌ است که می توان از روی باند آن، پهپاد‌ها را به پرواز درآورد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: ایران امروز بر خلیج فارس مسلط است و حتی ناو‌های هواپیمابر و بالگردبر آمریکایی در عبور از خلیج فارس به قوانین جمهوری اسلامی تمکین می‌کنند.

دریادار تنگسیری  اضافه کرد: زمانی کشور‌های ناتو به قوانین آبراه ایران احترام نمی‌گذاشتند، اما امروز این کشور‌ها به تذکرات نیروی دریایی سپاه پاسداران تمکین می‌کنند و برای مثال، شناور‌های سپاه یک بار به سمت یک ناو هواپیمابر آمریکایی رفتند و این ناو ۱۸۰ مایل فرار کرد.

تصاویر اقدام دلاورانه نیروی دریایی سپاه علیه دزدی دریایی آمریکا

پیوستن سامانه‌های جدید موشکی و پهپادی به نیروی دریایی سپاه

رونمایی از توانمندی‌ های جدید نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

کلیدواژه