سنبله 02, 1402 10:06 Asia/Kabul
  • حمایت ایران از خروج کامل نظامیان غیرقانونی خارجی از سوریه
    حمایت ایران از خروج کامل نظامیان غیرقانونی خارجی از سوریه

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران از خواسته های مشروع دولت سوریه برای خروج کامل تمامی نیروهای نظامی غیرقانونی خارجی از خاک سوریه حمایت می کند.

به گزارش رادیو دری، «امیرسعید ایروانی» سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل  متحد چهارشنبه ( ۲۳ اوت) در نشست شورای امنیت درباره تحولات سیاسی سوریه افزود: تروریسم همچنان یک تهدید برای سوریه و منطقه است و کانون آن در مناطق خارج از کنترل دولت سوریه قرار دارد.

ایروانی گفت: تردد بدون مانع و آزاد گروه های تروریستی، از جمله داعش به داخل خاک سوریه در جائیکه نیروهای خارجی به طور غیرقانونی در آن حضور دارند، تهدیدی جدی برای صلح و امنیت منطقه و جهان است.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه به دلیل اشغال برخی مناطق این کشور توسط نیروهای خارجی غیرقانونی و تجاوزهای رژیم اسرائیل و گروه‌های تروریستی دائم در معرض نقض شدید است و این نقض‌ها رنج مداومی را بر مردم سوریه تحمیل کرده که با اعمال تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی تشدید شده است.

ایروانی افزود: مبارزه با تروریسم نباید بهانه ای برای تضعیف حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه باشد و جمهوری اسلامی ایران از خواسته های مشروع دولت سوریه برای خروج کامل تمامی نیروهای نظامی غیرقانونی خارجی از خاک سوریه حمایت می کند.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل  متحد تاکید کرد: ثبات پایدار در سوریه فقط با حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور محقق می‌شود و تجاوزهای مکرر و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه توسط رژیم اسرائیل  نقض آشکار قوانین بین المللی بشردوستانه و منشور سازمان ملل  و همچنین تهدیدی جدی برای صلح و ثبات در منطقه است.

افزایش حضور غیرقانونی نظامیان آمریکایی در سوریه

کلیدواژه