سنبله 02, 1402 19:46 Asia/Kabul
  • ایران از اقدامات بریکس برای دلارزدایی حمایت می‌کند
    ایران از اقدامات بریکس برای دلارزدایی حمایت می‌کند

رئیس جمهوری اسلامی ایران در پانزدهمین اجلاس سران بریکس تاکید کرد : ایران از اقدامات بریکس برای دلارزدایی حمایت می‌کند.

به گزارش رادیو دری؛ رئیسی امروز در پانزدهمین اجلاس سران بریکس گفت: ایران به صورت قاطع از تلاش‌های موفق بریکس برای دلار زدایی از روابط اقتصادی میان اعضا و استفاده از ارزهای ملی و تقویت سازوکار های بریکس برای پرداخت و توسعه مالی حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه فواید عضویت ایران در بریکس تاریخ ساز خواهد بود افزود: این عضویت  فصلی نو و گامی قوی تر در جهت عدالت، انصاف و اخلاق و صلح پایدار در صحنه بین المللی رقم‌ خواهد زد.

رئیسی، بریکس را نماد تغییر و تحول در مناسبات جهانی دانست و گفت: بریکس می تواند به حل معضلات جامعه جهانی کمک کند و اعتماد جهانی به اثر گذاری بریکس رو به افزایش است. 

رئیس جمهوری ایران با بیان اینکه این کشور برای همکاری سیاسی و اقتصادی با هر۵ عضو بریکس آمادگی دارد اظهار کرد: در دوره اخیر آشکارا شاهد جهش و تعمیق این همکاری ها بوده ایم.

رئیسی تاکید کرد: ایران از ظرفیت های کم‌نظیری برخودار و آماده است در حوزه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و مالی و اجتماعی در این مجموعه مشارکت کند.

گروه بریکس، با  همکاری پنج قدرت اقتصادی در حال ظهور جهان  برزیل، روسیه، چین، هند و آفریقای جنوبی با هدف مقابله با  یکجانبه‌گرایی آمریکا  شکل گرفت. 

در بیانیه امروز  سران گروه بریکس اعلام شد که درخواست ایران، عربستان، امارات عربی متحده، مصر، آرژانتین و اتیوپی برای عضویت در این گروه پذیرفته شده است و قرار است عضویت کامل این کشورها از ژانویه ۲۰۲۴ آغاز شود.

لاوروف: ظرفیت‌های بریکس با وجود ایران افزایش خواهد یافت

رئیسی: عضویت ایران در بریکس مخالفت با یکجانبه‌گرایی آمریکا است

کلیدواژه