سنبله 03, 1402 16:19 Asia/Kabul
  • خطیب جمعه تهران: عضویت در بریکس، جانمایی ایران در نظام جهانی است
    خطیب جمعه تهران: عضویت در بریکس، جانمایی ایران در نظام جهانی است

خطیب نماز جمعه تهران گفت: عضویت ایران در "بریکس" در شکستن یکجانبه گرایی و مهار استکبار آمریکایی در حوزه اقتصادی بسیار موثر و جانمایی ایران در نظام جهانی است.

حجت‌الاسلام «محمدجواد حاج‌علی‌اکبری» با اشاره به دیپلماسی فعال دولت سیزدهم، تقویت ارتباط با همسایگان و منطقه را سیاستی درست و حکیمانه خواند و افزود: تقویت ارتباط راهبردی با آسیا و شرق و پیوستن ایران به شانگهای از مهم ترین موفقیت هایی بود که در این زمینه انجام شد.

خطیب نماز جمعه تهران  با اشاره به اهمیت بریکس در نظام بین‌الملل گفت: این گروه جایگاه شاخص و ممتازی در اقتصاد بین‌الملل دارد و عضویت ایران در این گروه  برای شکستن یکجانبه گرایی و مهار استکبار آمریکایی در حوزه اقتصادی بسیار موثر است.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری همچنین درباره مراسم پیاده روی اربعین حسینی گفت: اربعین حسینی حرکت عظیم میلیونی با وسعت، تنوع، زیبایی و ویژگی منحصر به فرد به نمادی از عزت حسینی در برابر مستکبران و یزیدیان زمانه و کابوس استکبار جهانی تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه جاذبه اربعین حسینی، طوفان جاهلیت مدرن را نجات می دهد و هر روز هم قوی‌ترمی شود، درباره گردهمایی میلیونی شیعیان در مراسم اربعین گفت: اربعین نمودی از رحمت حسینی، عشق، دلدادگی، احسان و ایثار به مردم است که مردمان در این سیر و سلوک حسینی عاشقانه نسبت به هم ابراز می کنند.

کلیدواژه