استقبال رسمی رئیس جمهوری قزاقستان از روحانی
(last modified 1395-10-02T06:31:16+00:00 )
جدی 02, 1395 11:01 Asia/Kabul
  • استقبال رسمی رئیس جمهوری قزاقستان از روحانی

مراسم استقبال رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران از سوی رئیس جمهوری قزاقستان در کاخ ریاست جمهوری این کشور (آکوردا) برگزار شد.

پس از مراسم استقبال رسمی مذاکرات دوجانبه "حسن روحانی" رئیس جمهوری ایران و "نور سلطان نظربایُف " رئیس جمهوری قزاقستان آغاز شد.

گسترش روابط و همکاری‌های مشترک همه جانبه در زمینه‌های مختلف و ایجاد تحرک و شتاب در روابط تهران- آستانه از محورهای مذاکرات رئیسان جمهوری و هیات‌های عالیرتبه ایران و قزاقستان است.

"حسن روحانی" رئیس جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه‌شب به دعوت رسمی رئیس جمهوری قزاقستان و درچارچوب گسترش روابط و تقویت همکاری‌ها با همسایگان وارد آستانه شد و در بدو ورود، از سوی "ژنیس کاسیم بک" وزیر سرمایه گذاری و توسعه قزاقستان، سفیر و مسوولان سفارت جمهوری اسلامی ایران در آن کشور مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (چهارشنبه) پیش از سفر به قزاقستان به ارمنستان رفت و در جریان این سفر، علاوه بر دیدار و گفت وگو با  رئیس جمهوری و نخست وزیر ارمنستان و حضور در نشست مشترک هیات‌های عالی رتبه دو کشور، در همایش مشترک بازرگانان و فعالان اقتصادی ایران و ارمنستان شرکت کرد.

همچنین در حضور رئیسان جمهوری ایران و ارمنستان پنج سند و موافقتنامه همکاری توسط مقامات و مسئولان دو کشور به امضاء رسید.

 

کلیدواژه