تاکید روحانی بر گسترش همکاری‌های ایران و قزاقستان
(last modified 1395-10-02T10:29:48+00:00 )
جدی 02, 1395 14:59 Asia/Kabul
  • تاکید روحانی بر گسترش همکاری‌های ایران و قزاقستان

رئیس جمهوری اسلامی ایران، قزاقستان را کشور مهم اسلامی در منطقه آسیای مرکزی و همسایه‌ای خوب در دریای خزر برای ایران دانست.

"حسن روحانی" رئیس جمهوری ایران روز پنجشنبه و پس از امضای پنج سند همکاری بین مسوولان ایران و قزاقستان در جمع خبرنگاران در آستانه افزود فعالیت‌های مشترک و روابط اقتصادی نزدیک ایران و قزاقستان به عنوان دو کشور مهم اسلامی و منطقه آسیا، می‌تواند به نفع دو کشور و منطقه باشد.

روحانی تصریح کرد ایران و قزاقستان مذاکراتی درباره مسائل منطقه به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم که می‌تواند خطری برای منطقه و برای همه کشورها باشد انجام دادند و توافق کردند همکاری‌ دو کشور در این زمینه‌ها ادامه و گسترش یابد.

رئیس جمهوری ایران، وضعیت مردم عراق و سوریه را سبب نگرانی همه کشورهای منطقه دانست و گفت کشورهای جهان اسلام باید برای رفع این مشکلات و بازگشت ثبات و امنیت به منطقه کمک کنند.

روحانی تصریح کرد ایران در مسائل فعالیت‌های منطقه‌ای، تمایل خود را برای عضویت در سازمان همکاری شانگهای و همچنین اتحادیه اورآسیا اعلام کرده است.

نورسلطان نظربایف رئیس جمهوری قزاقستان نیز گفت گسترش روابط ترانزیتی و احداث خط آهن، نه فقط روابط ایران و قزاقستان را توسعه می‌دهد، بلکه به یک عامل مهم برای همکاری منطقه‌ای تبدیل شده است.

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از پایان سفر به ارمنستان، چهارشنبه‌شب وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.

 

کلیدواژه