سنبله 09, 1402 10:40 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: جنایات صهیونیست‌ها در منطقه بدون پاسخ نخواهد ماند
    امیرعبداللهیان: جنایات صهیونیست‌ها در منطقه بدون پاسخ نخواهد ماند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری با همتای سوری تصریح کرد، هیچ اقدام تجاوزکارانه و جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه بدون پاسخ نمانده و نخواهد ماند.

به گزارش رادیو دری، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعد از دیدار و گفت‌وگو با «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه در نشست خبری مشترک در دمشق، حملات ددمنشانه رژیم جعلی اسرائیل به فرودگاه حلب و مناطق غیرنظامی سوریه را محکوم کرد.

وزیر خارجه ایران افزود: امنیت سوریه و امنیت منطقه دغدغه جدی و مشترک تهران و دمشق است و ایران به حمایت‌های قوی خود از رهبری، ارتش، دولت و ملت سوریه در راستای رسیدن به منطقه‌ای امن، با ثبات و توسعه یافته ادامه می‌دهد.

امیرعبداللهیان همچنین با تاکید بر گسترش همکاری اقتصادی ایران و سوریه اظهار کرد، در این نشست توافق شد که کمیسیون عالی مشترک ایران و سوریه به ریاست معاون اول رئیس جمهوری ایران و نخست‌وزیر سوریه در تهران در آینده نزدیک برگزار شود.

وزیر خارجه ایران به روابط ترکیه و سوریه نیز اشاره کرد و گفت: روابط دوستانه و مبتنی بر همسایگی و برادری بین سوریه و ترکیه به نفع دو کشور و منطقه است و ایران بر احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها از جمله در قبال سوریه و ترکیه تأکید دارد.

فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه هم در این نشست خبری مشترک، با بیان اینکه سیاست‌های خصمانه غربی‌ها علیه ایران و سوریه ادامه دارد اظهار کرد، کشورهای غربی به ویژه آمریکا از ابزارهایی برای پیشبرد اهداف سیاسی از جمله سرمایه گذاری در تروریسم استفاده می‌کنند.

المقداد تصریح کرد، ایستادگی دو ملت ایران و سوریه در مواجهه با چالش ها و توطئه‌هایی غربی‌ها یک ایستادگی قهرمانانه است و بازتاب دهنده حمایت‌ مردم دو کشور از رهبران دو کشور  و سیاست‌های شجاعانه‌ای است که دو کشور در پیش گرفته‌اند.

وزیر خارجه سوریه همچنین بر گسترش همکاری با ایران در زمینه های مختلف تاکید کرد.

ولایتی: جنایت صهیونیست ها بدون پاسخ نخواهد ماند

کلیدواژه