سنبله 10, 1402 11:20 Asia/Kabul
  • دیدار رئیسی با سفیران جدید ایران در ۹ کشور جهان
    دیدار رئیسی با سفیران جدید ایران در ۹ کشور جهان

رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سفیران جدید ایران در ۹ کشور جهان تلاش نمایندگان جمهوری اسلامی برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه سیاست خارجی را خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در دیدار سفیران جدید ایران در ۹ کشور جهان، گفت: با توجه به اینکه کشور‌های زیادی تمایل به گسترش روابط با ایران دارند، تلاش کنید با معرفی موثر ظرفیت‌های ایران زمینه گسترش مراودات دیپلماتیک و به تبع آن ارتقای سطح همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای و بین‌المللی با کشور‌های محل ماموریت خود را فراهم کنید.

رئیس جمهوری اسلامی ایران خطاب به سفیران جدید ایران در مجارستان، گینه کوناکری، هلند، قطر، اندونزی، بوسنی و هرزگوین، مالزی، ازبکستان و سریلانکا با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و ارزشمند ایران در گسترش روابط افزود: ارتباطات و تعاملات بین‌المللی در شکوفا شدن این ظرفیت‌ها و توسعه اقتصادی بسیار موثر است و سفیران جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار مهمی در زمینه‌سازی برای تبادل و بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها و تامین منافع کشور بر عهده دارند.

رئیسی با تاکید بر تلاش دستگاه دیپلماسی ایران برای اجرایی شدن اسناد امضا شده و توافق‌های بدست آمده با رئیسان جمهوری کشور‌های مختلف، به عضویت ایران در سازمان‌های منطقه‌ای نظیر شانگهای، اتحادیه اروآسیا و نیز عضویت در گروه بریکس اشاره و بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های این سازمان‌ها در گسترش تعاملات و مناسبات ایران با کشور‌های عضو این سازمان‌ها تاکید کرد.

سفیران جدید ایران نیز در سخنانی با ارائه توضیحاتی درباره خصوصیات و ظرفیت‌های کشور‌های محل ماموریت خود، به تشریح برنامه‌های عملیاتی خود برای ارتقای سطح روابط پرداختند.

 

کلیدواژه