سنبله 13, 1402 12:16 Asia/Kabul
  • اعلام آمادگی پدافند هوایی ارتش برای برگزاری رزمایش‌های مشترک با دیگر کشور‌ها
    اعلام آمادگی پدافند هوایی ارتش برای برگزاری رزمایش‌های مشترک با دیگر کشور‌ها

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وابستگان نظامی خارجی مقیم ایران، برای گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های آموزشی، برگزاری رزمایش‌های مشترک، تبادل تجربیات اعلام آمادگی کرد.

به گزارش رادیو دری، امیر سرتیپ «علیرضا صباحی فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار وابستگان نظامی خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران تعامل سازنده، اثرگذار، مثمر ثمر و همچنین تبادل دانش با کشور‌های دوست و هم پیمان را در تمامی سطوح امری لازم و ضروری دانست.

سرتیپ صباحی فرد گفت: امروز نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر دانش و تجهیزات بومی در صیانت از حریم هوایی کشور، آسمان جمهوری اسلامی ایران را در چهار چوب قوانین بین‌المللی برای کشور‌های دوست به فضایی امن و برای هرگونه اقدام خصمانه به فضایی ناامن تبدیل کرده است. 

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: بعد از تشکیل نیروی پدافند هوایی، ارتش جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت‌های شگرفی در دانش طراحی و ساخت سامانه‌های پدافندی کشف و مقابله با پهپاد‌های پرسه‌زن، انتحاری و ریزپرنده، پیاده‌سازی الگوریتم‌های روز بومی در ارتباطات امن، ارتقاء و بهینه‌سازی سامانه‌های موشکی با برد‌های متنوع سامانه‌های جنگ الکترونیک و ورود به حوزه‌های علمی، سامانه‌های لیزری، هوش مصنوعی، نانو و کوانتوم دست یافته است.

سرهنگ «اسلاوو میرکوتون» وابسته نظامی لهستان و نماینده وابستگان نظامی خارجی مقیم تهران نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران از قدرتمندترین نیروهای دفاعی در  منطقه برخوردار است.

سرهنگ میرکوتون افزود: جمهوری اسلامی ایران به داشتن نیروی پدافند هوایی با قابلیت‌های بالا و برخوردار از کارکنان حرفه‌ای و تجهیزات روزآمد نظامی که جایگاه والایی را در منطقه برای آن رقم زده، مفتخر است.

وابستگان نظامی مقیم تهران به‌مناسبت پانزدهمین بزرگداشت روز نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی با فرمانده پدافند هوایی ارتش ایران دیدار کردند.

دهم شهریور/سنبله(یکم سپتامبر) در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روز نیروی پدافند هوایی ارتش ایران نام‌گذاری شده است.
این روز با هدف ارج نهادن به مجاهدت‌های خاموش و اقتدارآفرین نیروهای پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نام‌گذاری شده است.

تجهیز نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به سامانه‌های پیشرفته

کلیدواژه