سنبله 20, 1402 16:07 Asia/Kabul
  • برگزاری جلسه شورای حکام بدون صدور قطعنامه درباره ایران
    برگزاری جلسه شورای حکام بدون صدور قطعنامه درباره ایران

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در ژنو، از برگزاری جلسه شورای حکام بدون صدور قطعنامه درباره ایران خبر داد.

به گزارش رادیو دری، «میخائیل اولیانوف» در آستانه نشست شورای حکام آژانس در ماه سپتامبر گفت:تجربه نشان می‌دهد تلاش برای تصویب قطعنامه‌های ضدایرانی در شورای حکام هیچ‌گاه معنای عملی نداشته و نخواهد داشت.

اولیانوف  با تاکید براینکه،هیچ  جایگزینی واقعی برای برجام وجود ندارد گفت: می‌توانیم انتظار بیانیه‌ای از سوی آمریکا و همچنین مداخلات جمعی از تروئیکای اروپایی و اتحادیه اروپا را  در نشست شورای حکام داشته باشیم.

نماینده روسیه همچنین  خاطر نشان کرد، متاسفانه  این یک واقعیت است که گزارش‌های مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد ایران به طور مداوم به عرصه عمومی درز می‌کند.

 این مقام روس  با اشاره به  کارشکنی غربی ها درقبال رویکرد سازنده ایران در مذاکرات رفع تحریم ها افزود: در طول یک سال گذشته، طرف ایرانی بار‌ها آمادگی خود را برای پایان موفقیت‌آمیز  این مذاکرات اعلام کرده است؛ ما از این موضع تهران بسیار قدردانی می‌کنیم.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در ژنو،  دستیابی به توافق درباره مذاکرات رفع تحریم های ایران  را به نفع همه شرکت کنندگان در آن  و منطقه خلیج فارس در حوزه امنیت دانست.

اولیانوف: پیشرفت در تعاملات ایران و آژانس ملموس است

کلیدواژه