سنبله 21, 1402 17:23 Asia/Kabul
  • مرز چذابه در ساعات مشخصی به روی زائران غیرایرانی کربلا باز است
    مرز چذابه در ساعات مشخصی به روی زائران غیرایرانی کربلا باز است

در پی مذاکرات مقامات ایرانی و عراقی، مرز چذابه روزانه در بازه‌های زمانی مشخص به روی زائران افغانستانی بازمانده از اربعین حسینی باز می شود و اوضاع در این مرز عادی است.

به گزارش رادیو دری، با گذشت حدود یک هفته از اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، خیل زائران افغانستانی مشتاق زیارت کربلا همچنان راهی مرز چذابه هستند و این در حالی است که ورود به مرز عراق در دو روز اخیر با محدودیت‌هایی رو به رو شده است.

با این حال، در نتیجه گفتگوی وزارت کشور ایران با طرف عراقی، روزانه و در ساعات محدودی به زائران منتظر پشت مرز اجازه ورود به عراق داده می شود.

به رغم خبرهای منتشر شده در برخی رسانه ها، منابع آگاه بلاتکلیفی و معطلی زائران افغانستانی پشت مرزهای عراق را رد می کنند.

یک منبع آگاه در این باره می گوید: تاکنون همه زائران افغانستانی توانسته اند از مرز عراق بگذرند و زائرانی که در مسیر چذابه هستند نیز به همین ترتیب اجازه خواهند یافت از مرز عبور کنند.

 

این مقام آگاه همچنین خبرها درباره تأخیر ایران در صدور ویزای دو بار ورود به این کشور را رد و تاکید کرد: ایران با توجه به افزایش درخواست اتباع افغانستانی و پاکستانی برای سفر به عراق در پایان مهلت قانونی صدور ویزا، حدود 5 هزار ویزای جدید صادر کرد تا اتباع غیرایرانی مشتاق زیارت حضرت اباعبدالله(ع) از این سفر جا نمانند.

به گفته این منبع آگاه، دولت عراق با توجه به پایان مراسم اربعین و به علت های مختلف از جمله مساله تامین امنیت با ادامه سفر زائران خارجی به این کشور مخالف است، با این حال درخواست ایران را برای پذیرش محدود زائران افغانستانی پذیرفته است.

روزانه 50 هزار نفر از مرز چذابه وارد عراق می‌شوند

ستاد اربعین: اتباع خارجی مقیم ایران بدون اسناد مسافرتی به مرز چذابه نروند

کلیدواژه