سنبله 22, 1402 15:57 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: فرصت دادن به تروریست‌ها به ضرر امنیت منطقه است
    امیرعبداللهیان: فرصت دادن به تروریست‌ها به ضرر امنیت منطقه است

وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری مشترک با همتای عراقی اش در تهران گفت: حتی یک ساعت فرصت دادن به تروریست‌ها به ضرر امنیت عراق، ایران،‌ منطقه و اقلیم کردستان عراق است.

به گزارش رادیو دری، حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با فؤاد حسین وزیر خارجه عراق اظهار کرد: ایران نسبت به تامین امنیت ملی خود جدی است و لکه سیاه گروه های تروریستی باید هر چه سریعتر از صفحه سفید و پرافتخار روابط ایران و عراق زدوده شود.

وی افزود: مقامات عالیرتبه دولت عراق و فؤاد حسین هم تدابیر بسیار خوبی را در خصوص خارج کردن گروه‌های تروریستی از مناطق نزدیک به مرزهای ایران، انتقال آنها به عمق خاک عراق در اقلیم کردستان، تلاش برای خلع سلاح  آنها و اجرای کامل بندهای موافقتنامه امنیتی بین دو کشور در پیش گرفته اند که مراحل بعدی آن روزهای آینده در چارچوب موافقتنامه امنیتی به صورت کامل اجرا خواهد شد.

وزیر امور خارجه عراق نیز در این نشست خبری مشترک گفت: دولت بغداد به صورت کامل به توافقنامه امنیتی با ایران متعهد است و این نقشه و برنامه تا ۱۵ سپتامبر اجرا خواهد شد.

فؤاد حسین افزود: هدف این است که گروه‌های تروریستی در مرز ایران و عراق خلع سلاح و تحت نظارت سازمان ملل و کمیساریای عالی پناهندگان، به اردوگاه‌های پناهندگان منتقل شوند.

وزیر امور خارجه عراق با بیان اینکه قانون اساسی عراق اجازه نمی دهد از خاک این کشور برای حمله به کشور دیگری استفاده شود تصریح کرد: همکاری امنیتی بین بغداد و تهران، براساس قانون اساسی عراق است.

تشکیل 2 تیپ نظامی برای حفاظت از مرز با ایران در منطقه کردستان عراق

امیرعبداللهیان: تداوم حضور مسلحانه تروریست‌ها در کردستان عراق را تحمل نخواهیم کرد

کلیدواژه