سنبله 26, 1402 13:14 Asia/Kabul

طی مراسم های ویژه ای از سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام رضا (ع) در مناطق مختلف ولایت هرات با حضور گسترده مردم تجلیل شد.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، روز گذشته و دیشب مساجد جامع، حسینیه ها و تکیه خانه های شهر هرات مملو از جمعیت عزاداری بود که به همین مناسبت در این محافل اشتراک کرده بودند.

سخنرانان در این مراسم ها با اشاره بر اینکه امام رضا (ع) معروف به  عالم آل محمد است، می گویند: تمام ابعاد زندگانی ایشان پر از درس اخلاق، ادب، مهربانی و سخاوت است.

عالمان دین که در جمع هزاران تن از عزاداران سالروز رحلت حضرت پیامبر اعظم و هم چنان شهادت حضرت امام حسن مجتبی و امام رئوف سخنرانی می کردند، تاکید کردند: حضرت رضا (ع) در زمان امامتشان درس های با ارزشی از مهربانی، علم، اخلاق و جوانمردی را برای پیروان شان به یادگار گذاشتند.

عزاداران شهادت امام هشتم (ع) در این مراسم ها، پیامبر اعظم(ص) و اهل بیت ایشان را چراغ هدایت بشر تا ابد عنوان کرده و میگویند: زنده نگهداشتن مناسبت های دینی و مذهبی مسئولیت هر مسلمان است و نباید در این زمینه غفلت صورت گیرد.

همه ساله شهروندان ولایت هرات با برگزاری محافل عزاداری، سخنرانی و ختم های قرآن کریم در مرکز شهر و ولسوالی های این ولایت از سالروز شهادت حضرت ثامن الحجج با حضوری پر شور گرامیداشت می نمایند.

برگزاری مراسم عزاداری بمناسبت رحلت رسول اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع)در هرات‎

کلیدواژه