رئیسی: تصمیمات سازمان ملل باید بدون تاثیرپذیری از قدرت‌های بزرگ باشد
(last modified 1402-06-27T04:28:52+00:00 )
سنبله 27, 1402 08:58 Asia/Kabul
  • رئیسی: تصمیمات سازمان ملل باید بدون تاثیرپذیری از قدرت‌های بزرگ باشد
    رئیسی: تصمیمات سازمان ملل باید بدون تاثیرپذیری از قدرت‌های بزرگ باشد

رئیس جمهوری اسلامی ایران پیش از عزیمت به نیویورک برای شرکت در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: تصمیمات سازمان ملل باید بدون تاثیرپذیری از قدرت‌های بزرگ باشد.

به گزارش رادیو دری؛ سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه ایران به‌عنوان یکی از اعضای سازمان ملل، همواره از این سازمان انتظار دارد که نقش تعیین کننده‌ای در توسعه، امنیت، صلح و عدالت در جهان ایفا کند، اظهار کرد: تصمیمات سازمان ملل باید به دور از هرگونه تبعیض و بی‌عدالتی و بدون تاثیرپذیری از قدرت‌های بزرگ شکل بگیرد تا آنچه که اقتضای حق و عدالت در جهان است، شکل بگیرد.

وی تعامل با کشورهای جهان، سازمان‌های منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای و بین‌المللی را یکی از ارکان سیاست جمهوری اسلامی ایران برشمرد و تصریح کرد: سازمان ملل و مجمع عمومی جایگاه مناسبی برای بیان دیدگاه‌ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: دیدگاه ایران، جهانی عاری از فقر، عاری از سلاح‌های هسته‌ای و کشتار جمعی و عاری از بی‌عدالتی و تبعیض است که در آن کرامت انسان مورد توجه قرار گرفته و ظرفیت‌های فراوان موجود در جهان در جهت جلوگیری از آفات و بلاهای طبیعی و مصائب ناشی از سیاست‌های سلطه‌طلبانه به کار گرفته می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند با قدرت امپراطوری رسانه‌ای خود مانع شنیده شدن سخن و تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در جهان شود، دیدار با سران کشورهای شرکت کننده در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را برنامه دیگر سفر خود به نیویورک در راستای گسترش روابط دوجانبه ایران عنوان کرد.

سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران برای حضور در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل بامداد دوشنبه در صدر هیات سیاسی تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد.

دیدار رئیسی با رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از سفر به نیویورک

کلیدواژه