سنبله 27, 1402 18:28 Asia/Kabul
  • بیانیه دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در سالگرد کشتار صبرا و شتیلا
    بیانیه دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در سالگرد کشتار صبرا و شتیلا

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی، با انتشار بیانیه ای به مناسبت چهل و یکمین سالگرد کشتار صبرا و شتیلا تاکید کرد : این جنایت لکه ننگی بزرگ و همیشگی بر پیشانی رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی و حامیان آن‌ها است.

نظامیان صهیونیست 16 تا 18 سپتامبر 1982 به دو اردوگاه فلسطینی صبرا و شتیلا که بیش از 20 هزار نفر جمعیت  داشت، حمله کرده و ساکنان آن را قتل عام کردند.

در جریان جنایت رژیم صهیونیستی در صبرا و شتیلا، شمار زیادی از ساکنان آنها؛ اعم از مرد و زن و کودک و سالخورده به شهادت رسیدند که اکثر آنها فلسطینی و تعدادی نیز لبنانی بودند.

" علی اکبر ولایتی "  دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی، در بیانیه ای به مناسبت چهل و یکمین سالگرد کشتار صبرا و شتیلا  نوشت جنایتی که ارتش رژیم اشغالگر قدس در دو اردوگاه صبرا و شتیلا انجام داد و  هزاران تن از فلسطینیان بی دفاع و مظلوم را به شهادت رسیدند  و به خاک و خون کشیده شدند لکه ننگی بزرگ و همیشگی بر پیشانی این رژیم غاصب و جنایتکار و حامیان آن‌ها مهر کرد. 

در این بیانیه آمده است،  این جنایت در واقع چهره واقعی رژیم صهیونیستی و حامیان و مدعیان دروغین حقوق بشر را برملا ساخت. 

در ادامه بیانیه دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی،  آمده است  امروز مقاومت فلسطین مسیر اصلی مبارزه که همان مقاومت است را به عنوان تنهاترین و بهترین راه حل انتخاب کرده است تا اضمحلال و فروپاشی تدریجی این رژیم سفاک را رقم بزند و البته و برخی دولت‌های منطقه به جای حمایت از آرمان فلسطین به عنوان مهمترین و اولین مسئله جهان اسلام درصدد شکستن تابوی روابط سیاسی و دیپلماتیک با این رژیم جعلی هستند.

در این بیانیه همچنین آمده است،  سیر تاریخی و شیب تدریجی فروپاشی این رژیم که شاخص‌ها و نشانه‌های آن روز به روز نمایان‌تر می‌شوند به جز بی‌آبرویی دنیوی و ننگ ابدی ثمری دیگر را به ارمغان نخواهد آورد و به سرنوشتی دردناک‌تر گرفتار خواهند شد.

 

کلیدواژه