روحانی: روابط نزدیک با همسایگان اصول سیاست خارجی ایران است
(last modified 1395-10-04T03:44:08+00:00 )
جدی 04, 1395 08:14 Asia/Kabul
  • روحانی: روابط نزدیک با همسایگان اصول سیاست خارجی ایران است

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از اصول سیاست خارجی ایران روابط نزدیک با همسایگان به ویژه با کشورهای آسیا مرکزی و منطقه قفقاز است.

"حسن روحانی" رئیس جمهوری اسلامی ایران جمعه‌شب پس از بازگشت از سفر رسمی به ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان در تهران، افزود: در شرایط امروز منطقه هر چه روابط ایران با کشورها منطقه و همسایگان نزدیک‌تر،  مشورت‌ها بیشتر و برنامه‌ریزی‌ها دقیق‌تر باشد در برابر معضلات بهتر ایستادگی خواهد شد.

حسن روحانی تصریح کرد: در شرایط پساتحریم کشورهای همسایه و منطقه علاقمند به گسترش روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران هستند، بنابراین لازم است تا تسهیلات لازم برای پسا تحریم آماده شود.

روحانی با اشاره به ضرورت توسعه روابط ایران با ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان به عنوان اعضای اتحادیه اوراسیا، خاطرنشان کرد: در جریان این سفر برای توسعه مناسبات ایران و اتحادیه اوراسیا در زمینه تعرفه و تجارت ترجیحی و عضویت ایران در این اتحادیه رایزنی و گفت وگو شد.

رئیس جمهوری ایران با تاکید بر ضرورت ارائه تسهیلات برای تجار و فعالان اقتصادی در زمینه توسعه مناسبات و همکاری‌های همه جانبه با دیگر کشورها، گفت: در سفر به ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان درباره تسهیل در صدور روادید برای رفت آمد راحت‌تر تجار و سرمایه گذاران و مردم گفت وگو شد.

رئیس جمهوری ایران پس از سفر سه روزه و دیدار با رئیسان جمهوری ارمنستان، قرقیزستان و قزاقستان، شرکت در همایش تجاری ایران و ارمنستان و امضای 15 سند همکاری و نشست خبری با خبرنگاران در ارمنستان و قرقیزستان به تهران بازگشت.

 

کلیدواژه