سنبله 29, 1402 09:07 Asia/Kabul
  • سند همکاری‌های طولانی مدت ایران و روسیه در حال تدوین است
    سند همکاری‌های طولانی مدت ایران و روسیه در حال تدوین است

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران در دیدار وزیر دفاع روسیه از تدوین سند همکاری‌های طولانی مدت میان دو کشور خبر داد.

به گزارش رادیو دری، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران در دیدار سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در تهران با اشاره به اهمیت تحکیم روابط دو کشور اظهار کرد، براساس تصمیم رهبران دو کشور، روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه در مسیر رشد و توسعه قرار دارد و خوشبختانه این رابطه در بستر زمان ابعاد نوینی پیدا کرده است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران افزود، تحولاتی که امروز در سطح جهان ایجاد شده بیانگر این است که دوره جهان تک قطبی خاتمه یافته و ساختار نظام بین المللی به سمت و سوی یک جهان چند قطبی در حال حرکت است.

سردار باقری با بیان اینکه تدوین سند همکاری‌های طولانی مدت ایران و روسیه در حال تدوین است تصریح کرد، این سند از ابعاد نظامی و دفاعی قوی برخوردار است و می تواند بستر مناسبی برای توسعه همکاری‌های طولانی مدت دو کشور باشد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران خاطرنشان کرد، بخش های نظامی ایران و روسیه جزو پیشگامان ارتقای روابط دو کشور هستند و بدون تردید برگزاری کمیسیون‌های مشترک نظامی و دفاعی میان دو کشور می تواند روند این مسیر رو به رشد را تسریع کند.

سرلشکر باقری، برگزاری رزمایش مشترک در فوریه سال آینده را زمینه ای جهت ارتقای سطح روابط دفاعی و نظامی میان دو کشور عنوان کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران همچنین در راستای حل و فصل مناقشات منطقه‌ای و برطرف کردن اختلافات میان دو کشور همسایه جمهوری آذربایجان و ارمنستان اعلام آمادگی کرد.

وزیر دفاع روسیه نیز در این دیدار ضمن قدردانی از میزبانی جمهوری اسلامی ایران هدف از این سفر را توسعه همکاری‌های دفاعی در زمینه های مورد علاقه دو کشور اعلام و بر همکاری های آموزشی، تبادل دانشجو در سطوح دانشگاهی و برگزاری رزمایش های مشترک میان دو کشور تاکید کرد.

معاون وزیر دفاع روسیه: ایران و روسیه دوست و شریک یکدیگر هستند

کلیدواژه