سنبله 30, 1402 09:36 Asia/Kabul
  • تمدید مهلت ثبت نام کودکان مهاجر تا اول ماه میزان در مدارس ایران
    تمدید مهلت ثبت نام کودکان مهاجر تا اول ماه میزان در مدارس ایران

رئیس اداره اتباع مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش ایران از تمدید ثبت نام کودکان مهاجر تا اول ماه میزان/ مهر خبر داد.

به گزارش رادیو دری، دکتر علی حامدی، رئیس اداره اتباع مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش ایران در گفت‌وگویی با خبرنگار آوا گفت: تا اکنون نزدیک به 550 هزار نفر از اتباع و مهاجرین خارجی برای ثبت نام در مدارس ایران اقدام کردند.

وی افزود: کسانی که در سامانه سهما ثبت نام کردند و کد پی گیری دریافت کردند، مستقیما به مدارس مراجعه کنند.در مدارس در «سامانه سیدا» پنلی برای مدیر مدرسه ایجاد شده که می تواند از آنجا اسم دانش آموز را جستجو کند و پس از پیدا کردن اسم و این که تأیید لازم را به دست آورده، باید دانش آموز در صورت وجود ظرفیت ثبت نام شود.

دکتر حامدی افزود: در صورت نبود ظرفیت ثبت نام در یک مدرسه، باید متقاضی به نزدیک ترین مدرسه محل زندگی اش ارجاع داده شود تا ثبت نام شود.

رییس اداره اتباع مرکز امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش ایران در پاسخ به پرسشی در مورد دریافت برخی هزینه ها هنگام ثبت نام از دانش آموزان مهاجر خاطرنشان کرد: هزینه های ثبت نام شامل کتاب، بیمه و کمک های مردمی که برای مدارس واریز می شود، کاملا قانونی است و در این مورد، مثل دانش آموز ایرانی با دانش آموز اتباع و مهاجر برخورد می شود، و هیچ گونه تبعیض و بی احترامی به دانش آموز افغانستانی نخواهد شد.

وی در مورد ثبت نام در "سامانه مای مدیو" وزارت آموزش و پرورش ایران نیز گفت: هر کدام از دانش آموزان مهاجر که توانستند اطلاعات شان را در مای مدیو ثبت کنند، و مشخصات شان بالا آمد، ثبت نام شان در مدرسه به صورت اتوماتیک انجام می شود، و اگر هرگونه مشکلی در این سامانه پیش آمد، از جمله نداشتن شماره موبایل به نام سرپرست خانواده، می توانند از طریق پنل سیدای مدیر مدرسه استعلام بگیرند و در مدرسه ثبت نام کنند.

این مقام وزارت آموزش و پرورش ایران در پایان در مورد آخرین مهلت ثبت نام دانش آموزان مهاجر در مدارس ایران گفت: ثبت نام دانش آموزان تا ابتدای ماه مهر(میزان) تمدید شده، و انشالله تا این تاریخ هیچ دانش آموز اتباع بازمانده از تحصیل نداشته باشیم.

ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی مقیم ایران در سامانه‌ی «سهما» انجام می شود

کلیدواژه