رئیسی: در دکترین نظامی ایران جنگ جایی ندارد
(last modified 1402-06-31T06:43:50+00:00 )
سنبله 31, 1402 11:13 Asia/Kabul

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: در دکترین نظامی ایران جنگ جایی ندارد، اما حفظ آمادگی نظامی با رویکرد دفاعی یک سیاست قطعی است.

به گزارش رادیو دری ،«سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس افزود: جمهوری اسلامی یک مدل حکمرانی از تلفیق معنویت و مردم‌سالاری است و می‌توان به مردم منطقه آموخت که آنچه دشمن را وادار به عقب‌نشینی می‌کند تسلیم، تزلزل و کوتاه‌ آمدن نیست، بلکه مقاومت و ایستادگی است.

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: برخلاف نیروهای مسلح بیگانه که حضورشان مشکل‌ساز و بحران‌ساز است، حضور نیروهای ایران در منطقه و خلیج فارس امنیت‌ساز است.

رئیسی تاکید کرد: اقتدار نیروهای مسلح و همراهی ملت موجب شده تا دشمنان  حرفی از تجاوز نظامی نزند و این گزینه از ادبیات آنان حذف شده است.رئیس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: طرح دشمن برای منزوی کردن ایران با شکست مواجه شده است و با اقتدار و ایستادگی نیروهای مسلح و مردم، طرح دشمن برای ناامید کردن ملت نیز با شکست مواجه شده است.

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در این حال تاکید کرد نیروهای مسلح با همه کشورهای منطقه برای اعتمادسازی و اطمینان‌بخشی آماده همکاری بوده و هستند و دست نیروهای مسلح منطقه را به گرمی می‌فشارند تا منطقه و خلیج فارس را از حضور بیگانگان بی‌نیاز کنند و امنیت منطقه توسط نیروهای منطقه تامین شود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با بیان اینکه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونسیتی برای کشورهای منطقه امنیت‌ساز نیست، گفت: ملت‌ها منطقه از رژیم صهیونسیتی نفرت دارند و اگر عادی‌سازی روابط با این رژیم اشغالگر خنجری بر ملت فلسطین و محور مقاومت است.

امروز (جمعه) ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۳ مصادف با سالروز شروع جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق با جمهوری اسلامی ایران است.

ارتش متجاوز رژیم صدام (دیکتاتور معدوم عراق) ۳۱ شهریور/ سنبله سال ۱۳۵۹ (سپتامبر۱۹۸۰) با این تصور که در مدت یک هفته تهران را فتح خواهد کرد، تهاجم گسترده‌ای را با به کارگیری انواع جنگ افزارها به ایران آغاز کرد.

۳۱ شهریور در تقویم مناسبت ‎های ایران آغاز هفته دفاع مقدس است و در این هفته، مراسم مختلفی در سراسر ایران اسلامی برگزار می‌شود.

آغاز هفته دفاع مقدس، مراسم رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران

کلیدواژه