سنبله 31, 1402 15:15 Asia/Kabul
  • اجازه کوچکترین کج‌اندیشی به دشمنان ایران را نمی‌دهیم
    اجازه کوچکترین کج‌اندیشی به دشمنان ایران را نمی‌دهیم

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اجازه کوچکترین کج‌اندیشی به دشمنان ایران را نمی‌دهیم.

مراسم رژه نیروهای مسلح ایران امروز جمعه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در جوار مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی در تهران و همزمان در سراسر ایران آغاز شد.

به گزارش رادیو دری، سردار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز جمعه در حاشیه مراسم رژه ملی نیروهای مسلح در گفت و گو با ایرنا با اشاره به افزایش سرعت شناورها نظامی گفت: این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

سردار تنگسیری یادآور شد: موفقیت‌های دیگر ایران مانند تجهیز شناورهای راکت انداز به موشک نیز در دنیا بی سابقه است.

این مقام ارشد نظامی، ساخت زیردریایی‌های هوشمند با بُردهای بسیار زیاد و آزمایش موفقیت آمیز آنها را از دیگر دستاوردهای منحصر به فرد نظامیِ جمهوری اسلامی ایران دانست.

سردار تنگسیری اضافه کرد: در شرایط تحریم کامل، ساخت پهپاد به پیشرفت‌های بزرگی رسید و از پهپادهای آب‌نشین تا پرنده از روی آب توسط متخصصان بومی ساخته شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران این موفقیت‌ها را ثمره خون شهدای هشت سال دفاع مقدس دانست و تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران با اتکا به باورهای دینی و سیاسی و به پشتوانه قدرت نظامی نیروهای مسلح خود و حمایت همه‌جانبه اقشار مختلف مردم، اجازه کوچکترین کج اندیشی درباره ذره‌ای از آب و خاک خود به دشمنان را نخواهد داد.

امروز (جمعه) ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۳ مصادف با سالروز شروع جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق با جمهوری اسلامی ایران است.ارتش متجاوز رژیم صدام (دیکتاتور معدوم عراق) ۳۱ شهریور/ سنبله سال ۱۳۵۹ (سپتامبر۱۹۸۰) با این تصور که در مدت یک هفته تهران را فتح خواهد کرد، تهاجم گسترده‌ای را با به کارگیری انواع جنگ افزارها به ایران آغاز کرد.۳۱ شهریور در تقویم مناسبت ‎های ایران آغاز هفته دفاع مقدس است.

خطیب نماز جمعه تهران: دفاع مقدس دوران فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی است

کلیدواژه