سنبله 31, 1402 16:06 Asia/Kabul
  • وزیر امورخارجه ایران : جنگ، راه‌حل بحران اوکراین نیست
    وزیر امورخارجه ایران : جنگ، راه‌حل بحران اوکراین نیست

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: جنگ راه‌حل بحران اوکراین نیست.

به گزارش رادیو دری  ، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در دیدار با «دنیس فرانسس» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در حاشیه هفتاد و هشتمین مجمع‌ عمومی این نهاد بین‌المللی، افزود: توجه به ارزش‌های انسانی در تحولات پیچیده کنونی دنیا بسیار ارزشمند است و ریاست مجمع عمومی سازمان ملل مسئولیت مهمی از تحولات بین‌المللی را در اختیار دارد تا  ایده‌های ارزشمند انسانی را پی گیری کند.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه توجه کشورها به چند جانبه گرایی یک واقعیت مهم است و در این چارچوب نقش مجمع عمومی سازمان ملل متحد بسیار کلیدی است، گفت: بسیار مهم است که کشورهای در حال توسعه احساس کنند که صدایشان در مجمع عمومی سازمان ملل شنیده شود. 

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به اینکه سازمان ملل متحد محلی است که همه دولت‌ها باید بتوانند با استفاده از آن حرفهایشان را بزنند و نقش اثرگذار خود را داشته باشند، افزود: اختلافات و بحران‌ها باید از طریق گفت‌وگو حل شود.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است در اوکراین جنگ راه حل نیست ضمن اینکه سرنوشت ملت اصیل فلسطین نیز بسیار حائز اهمیت است و سازمان ملل متحد به عنوان مرجع صلح و امنیت در جهت احقاق حقوق ملت فلسطین باید توجه ویژه‌ای داشته باشد.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز با ابراز خرسندی از دیدار با وزیر امورخارجه ایران گفت: به‌رغم شرایط پیچیده و تنش‌های زیاد بین‌المللی که هر کسی سعی دارد موضع خود را داشته باشد، افزود: سازمان ملل متحد تلاش می کند همبستگی و اعتماد را در مجمع عمومی سازمان ملل بازسازی و به حل مسائل و مشکلات بین‌المللی کمک کند.

کلیدواژه