میزان 01, 1402 19:50 Asia/Kabul
  • سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) تسلیت باد
    سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) تسلیت باد

یک‌شنبه هشتم ربیع الاول سال ۱۴۴۵ هجری قمری سالروز شهادت یازدهمین اختر آسمان امامت و ولایت امام حسن عسکری (ع) است.

امام حسن عسکری (ع) از نوادگان پاک رسول گرامی اسلام (ص) روز هشتم ربیع الاول سال ۲۶۰ هجری قمری، در شهر سامرا در شمال عراق کنونی به شهادت رسیدند.

پدر گرامی ایشان حضرت امام هادی (ع) از نوادگان پیامبر بودند و مادر آن بزرگوار، سوسن، زنی دانشمند، با فضیلت و خیرخواه بود.

امام حسن عسکری (ع) پس از شهادت پدر، رهبری و زعامت دینی مسلمانان را به عهده گرفتند و در مکتب علم و دانش خود اندیشمندان با فضیلتی را تربیت کردند که هر کدام با به جای گذاردن آثار مکتوب در زمینه‌های مختلف علوم اسلامی، گام‌های موثری را برای اعتلای معارف اسلامی برداشتند.

دوران زندگی ۲۹  ساله این امام بزرگوار به سه دوره تقسیم می‌گردد: دوره اول ۱۳ سال است که در مدینه گذشت، دوره دوم ۱۰ سال در سامرا قبل از امامت بود و دوره سوم نزدیک به شش سال امامت آن حضرت است. 

در شب و روز سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) مردم سراسر ایران اسلامی با حضور در مساجد، تکایا، حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در مشهد مقدس و حرم مطهر حضرت معصومه (س) در شهر مقدس قم عزاداری می‌کنند.

سایت پارس تودی دری و رادیو دری صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) را به همه شیعیان، محبان اهل بیت (ع) و دیگر آزادیخواهان جهان تسلیت می گوید.

آنچه از نوشته های امام حسن عسکری باقی مانده است

کلیدواژه