میزان 02, 1402 08:57 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: ملاک ایران رفتار آمریکاست
    امیرعبداللهیان: ملاک ایران رفتار آمریکاست

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ملاک ایران رفتار آمریکاست و رویکرد دولت آمریکا چندگانه و مبتنی بر بازی با زمان است.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به دعوت انجمن آسیایی (غیردولتی) متشکل از برخی صاحبنظران، سفرا و دیپلمات‌های بازنشسته آمریکایی در نشست گفتگو و تبادل‌نظر با آن‌ها در نیویورک حضور یافت و ضمن سخنرانی به سوالات آن‌ها پاسخ داد.

وزیر امور خارجه ایران در این نشست گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران بازگشت به برجام به‌ عنوان یک توافق بین‌المللی است، ولی رویکرد دولت آمریکا چندگانه و مبتنی بر بازی با زمان است.

امیرعبداللهیان افزود: اگر دولت آمریکا جدی باشد می‌توان در کوتاه مدت مذاکرات را جمع‌بندی کرد و آن‌گاه همه طرف‌ها به برجام و تعهدات کامل خود برگردند.

امیرعبداللهیان با تاکید بر حق ملت فلسطین برای مقاومت در برابر اشغالگری، ابتکار دموکراتیک پیشنهاد شده جمهوری اسلامی ایران را راه‌ حلی منطقی، حقوقی و دموکراتیک برای پایان بخشیدن به این بحران توصیف کرد.

وزیر امور خارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران جنگ را راه حل هیچ بحرانی نه در اوکراین، افغانستان، سوریه، یمن، و  سودان  نمی‌داند و  بحران اوکراین و تنش‌ها میان روسیه و اوکراین باید از طریق سیاسی و مذاکره حل شود.

وزیر امورخارجه ایران : جنگ، راه‌حل بحران اوکراین نیست

امیرعبداللهیان، ارسال سلاح به یک طرف جنگ را کمک به تداوم آن و نه کمک به صلح دانست و اعلام کرد که ایران به تلاش‌ها و مساعی جمیله خود برای کمک به آتش‌بس و بازگشت طرفین به میز مذاکره ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه ایران: بحران افغانستان پیامدهای بسیاری برای منطقه داشته است

کلیدواژه