میزان 03, 1402 13:38 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: ایران همواره پیام‌های مثبتی از آمریکایی‌ها دریافت می‌کند
    امیرعبداللهیان: ایران همواره پیام‌های مثبتی از آمریکایی‌ها دریافت می‌کند

وزیر امور خارجه ایران در پایان سفر هفت روزه خود به نیویورک گفت که ایران همواره پیام‌های مثبتی از آمریکایی‌ها دریافت می‌کند.

به گزارش رادیو دری؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده بود، در پایان سفر هفت روزه خود به خبرنگاران گفت: ایران همواره پیام‌های مثبتی از آمریکایی ها دریافت می کند، اما بر مبنای رفتار عملی آمریکا قضاوت می کند.

امیرعبداللهیان افزود: هر طرح و ابتکاری که منافع ملت ایران را به خوبی تامین و خطوط قرمز کشور را رعایت کند و نتیجه آن لغو تحریم ها و بازگشت همه طرف ها به تعهداتشان باشد، می تواند در مرکز توجه ایران قرار بگیرد.

مذاکرات رفع تحریم‌ها پس از ماه‌ها گفت‌ وگوهای فشرده در وین به مرحله‌ای رسیده است که اگر آمریکا به عنوان طرف نقض کننده برجام، مطالبات منطقی ایران و الزامات شکل‌گیری یک توافق پایدار و قابل اتکا را بپذیرد، توافق نهایی حاصل خواهد شد.

 جمهوری اسلامی ایران راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها، دریافت تضمین در خصوص ماندگاری برجام و رفع ادعاهای پادمانی آژانس اتمی را اصلی‌ترین مطالبه خود در مذاکرات رفع تحریم‌ها قرار داده است.

مذاکرات لغو تحریم ها ناظر به بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات کامل است

کلیدواژه