اذعان بر نقش تعیین کننده ایران در منطقه خاورمیانه
(last modified 1395-04-25T09:47:34+00:00 )
سرطان 25, 1395 14:17 Asia/Kabul
  • اذعان بر نقش تعیین کننده ایران در منطقه خاورمیانه

دیدگاه های ایران و مصر در خصوص برخی از مسائل بین المللی از جمله سوریه نزدیک به هم و بر پایه واقع گرایی در نظام بین المللی استوار است .

یک روزنامه نگار مصری، جمهوری اسلامی ایران را کشوری بسیار مهم و قدرتمند در منطقه توصیف کرد.

"تهامی منتصر"، سر دبیر و رئیس هیات تحریریه روزنامه مصری اخبارالیوم روز جمعه در گفتگو با ایرنا ،تهران را کشوری بسیار مهم و قدرتمند منطقه توصیف کرد و افزود: دیدگاه های ایران و مصر در خصوص برخی از مسائل بین المللی از جمله سوریه نزدیک به هم و بر پایه واقع گرایی در نظام بین المللی استوار است .

تهامی منتصر افزود: اگر ایران و مصر در رهیافت های سیاست خارجی بتوانند روابط خود را بر پایه منافع مشترک و در قالب واقعگرایی در سیاست بین الملل استوار کنند، خواهند توانست مناسبات پایداری را پی ریزی کنند.

سر دبیر روزنامه مصری اخبارالیوم گفت: این روابط نه تنها در راستای منافع مشترک تهران و قاهره خواهد بود، بلکه در راه کمک به تامین صلح و ثبات منطقه ای نیز موثر خواهد شد.

تهامی منتصر همچنین با انتقاد از سیاست های مداخله گرانه ترکیه در مصر و سوریه گفت: کشورهای اسلامی بایستی به دور از رهیافت قوم گرایی و مذهب گرایی روابط دیپلماتیک پایداری را بنا کنند تا بهانه ای به دست قدرت های فرامنطقه ای برای دخالت در امور داخلی منطقه نیافتد.

کلیدواژه