میزان 08, 1402 20:10 Asia/Kabul
  • پایانه مرزی دوغارون؛ دروازه طلایی تجارت و ترانزیت کالا
    پایانه مرزی دوغارون؛ دروازه طلایی تجارت و ترانزیت کالا

مدیر پایانه مرزی دوغارون ایران گفت این پایانه، دروازه طلایی برای تجارت و ترانزیت کالا و از پررفت و آمدترین معبر‌های زمینی ایران در بخش کالا و مسافر است.

به گزارش رادیو دری، اسماعیل پورعابد مدیر پایانه مرزی دوغارون شهرستان تایباد ایران گفت: «۶۴۳ هزار و ۶۸۶ تن انواع کالا در نیمه نخست امسال از پایانه مرزی دوغارون به افغانستان صادر شد که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل پنج درصد افزایش داشت.»

پورعابد گفت: این میزان صادرات کالا با ۲۴ هزار و ۴۸۸ دستگاه ناوگان حمل و نقل ایرانی و افغانستانی به سمت افغانستان و بازار‌های هدف آن ارسال شده است.

به گفته وی همچنین در همین بازه زمانی، ۲۷۷ هزار و ۶۸۱ تن انواع کالا با ۱۲ هزار و ۹۸۷ دستگاه کامیون به سمت افغانستان ترانزیت شده که نسبت به شش ماهه اول سال گذشته، ۳۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

پورعابد به واردات کالا از افغانستان به ایران از پایانه مرزی دوغارون هم اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تا پایان شهریور/سنبله، پنج هزار و ۳۰۲ تن انواع کالا با ۲۲۵ دستگاه کامیون وارد پایانه مرزی دوغارون شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر افزایش داشته است.

پورعابد به میانگین خروج روزانه ناوگان حمل و نقل از پایانه مرزی دوغارون به سمت کشور افغانستان اشاره کرد و گفت: روزانه بیش از۲۷۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از طریق پایانه مرزی دوغارون به سمت افغانستان خارج می‌شوند.

مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد انواع مصالح ساختمانی، میلگرد، بنزین و گاز مایع را از مهم‌ترین اقلام صادراتی ایران به افغانستان اعلام کرد و گفت: پایانه مرزی دوغارون، دروازه طلایی برای تجارت و ترانزیت کالا و یکی از پررفت و آمدترین معبر‌های زمینی کشور در بخش کالا و مسافر است.

وی در ادامه گفت: در بخش مسافری نیز روزانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر شامل راننده، مسافر و کارکنان بخش‌های مختلف اداری و خدماتی در این پایانه تردد دارند و سالانه بیش از یک میلیون مسافر به صورت قانونی از طریق معبر رسمی دوغارون وارد دو کشور ایران و افغانستان می‌شوند.

پایانه مرزی و گمرک دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان، در زمره پنج پایانه برتر اقتصادی ایران است.

بازدید وزیرداخله ایران از مرز دوغارون

کلیدواژه