میزان 09, 1402 17:28 Asia/Kabul
  • تاکید ایران بر پیگیری روند سیاسی برای حل بحران یمن
    تاکید ایران بر پیگیری روند سیاسی برای حل بحران یمن

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران بر تداوم حمایت جمهوری اسلامی از ملت مظلوم یمن و همچنین آمادگی آن برای اشتراک بیش از چهار دهه تجربیات سیاسی خود با انصارالله یمن در مراحل پیش رو تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری، «سید کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران  در دیدار «عبدالله هاشم السیانی» عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن با با تاکید بر حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی یمن و رسیدگی به آلام انسانی مردم یمن از جمله رفع محاصره و تحریم این کشور تصریح کرد: پس از مذاکرات مربوط به مسائل انسانی ناشی از جنگ، ضروری است برای شروع مذاکرات یمنی - یمنی، طرح منسجمی براق تحقق کامل حقوق مردم یمن طراحی شود و بدون دخالت خارجی به اجرا درآید.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران سه عنصر ایمان، رهبری و حمایت مردمی را عامل توفیق مقاومت در یمن خواند و بر پیگیری روند سیاسی برای حل بحران این کشور تاکید کرد.

عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن هم با ارائه نتایج گفت و گوهای اخیر انصارالله و عربستان سعودی و همچنین افق پیش روی آن، بر خروج کامل نظامیان خارجی از یمن تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، در دیدار رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران  و عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن که «ابراهیم الدیلمی» سفیر یمن در ایران نیز حضور داشت، به درخواست طرف یمنی مقرر شد میان مرکز مطالعات راهبردی یمن و شورای راهبردی روابط خارجی تبادل نظر و همکاری ادامه یابد.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس ۲۰۱۵  اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

جهاد اسلامی: تجاوز ائتلاف سعودی علیه یمن در راستای خدمت به صهیونیستهاست

کلیدواژه