میزان 11, 1402 10:25 Asia/Kabul
  • ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست
    ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست و همواره انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را دنبال می‌کند.

سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با موضوع «همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک» با حضور بیش از سه هزار نفر از علما و فرهیختگان ۴۱ کشور جهان در حال برگزاری است.

جمعی از میهمانان شرکت‌کننده در سی‌ و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی دیروز دوشنبه دهم مهر از راکتور تحقیقاتی شهید فخری‌زاده تهران و آزمایشگاه‌های تولید رادیوداروها در سازمان انرژی اتمی بازدید کردند.

به گزارش رادیو دری، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در جریان این بازدید با بیان اینکه دستاوردهای فناوری هسته‌ای ایران در راستای صلح و خدمت به بشریت است، گفت: سازمان انرژی اتمی ایران یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و اکنون تبدیل به یکی از افتخارات ایران بزرگ و حتی جهان اسلام شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: تمام فعالیت‌ها بر اساس موازین و ضوابط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دنبال می‌شود.

اسلامی با اشاره به تحریم های دشمنان ضد ایران و با تاکید بر اینکه ایران با هرگونه سلطه‌طلبی در مقابل علم و فناوری مخالف است، تصریح کرد: با تلاش متخصصان داخلی توانسته‌ایم، تحریم‌ها را خنثی کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین گریزی به خروج یکجانبه آمریکا از برجام و بد عهدی کشورهای اروپایی زد و گفت: طرف‌های مقابل ایران در برجام نه تنها تحریم‌ها را لغو نکرده‌اند بلکه بر تحریم‌ها نیز افزوده‌اند و حتی به سایر کشورها اجازه همکاری با ایران را نمی‌دهند.

معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به شفافیت فعالیت های هسته ای ایران تصریح کرد: عدم تبعیت از سیاست‌های کشورهای سلطه‌گر موجب تلاش آن ها برای توقف پیشرفت های هسته ای ایران شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: محصولات سازمان انرژی اتمی صادراتی است

کلیدواژه