میزان 12, 1402 11:32 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: روابط تهران و ریاض در مسیر خود پیش می‌رود
    امیرعبداللهیان: روابط تهران و ریاض در مسیر خود پیش می‌رود

وزیر امورخارجه ایران درباره اتفاقات مسابقه فوتبال بین الاتحاد و سپاهان گفت، روابط تهران و ریاض در مسیر خود پیش می‌رود و نباید اجازه داد ورزش تبدیل به اهرم سیاسی شود.

دیدار تیم‌های فوتبال سپاهان ایران و الاتحاد عربستان شامگاه دوشنبه با حرکت غیرحرفه‌ای و  عجیب تیم عربستانی لغو شد تا گمانه‌زنی‌های مختلفی در مورد این اتفاق شکل بگیرد.

به گزارش رادیو دری، حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه ایران روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در گفت و گو با خبرنگاران گفت که در زمان لغو مسابقه فوتبال بین الاتحاد و سپاهان با وزیر خارجه عربستان در تماس بوده است.

امیرعبداللهیان به کنفدراسیون فوتبال آسیا موسوم به ای. اف. سی توصیه کرد در این اتفاق برمبنای فنی نظر دهد.

وزیر امورخارجه ایران تاکید کرد، بین ایران و عربستان این توافق وجود دارد که در زمان مورد توافق دو طرف بازی انجام شود.

رئیس دستگاه دپیلماسی ایران همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه آمریکا اعلام کرده تمایلی برای بازگشت به برجام ندارد، به صراحت اعلام کرد که آمریکایی‌ها ریاکارانه عمل می‌کنند.

امیرعبدالهیان تاکید کرد، ایران در مسیر دیپلماسی و مذاکره است و به محض آنکه به نقطه توافق نزدیک شویم، اطلاع‌رسانی می‌شود.

وزیرامورخارجه ایران درباره لغو روادید گردشگری میان ایران و سایر کشورها هم اظهار کرد، ایران هم اکنون با ده ها کشور لغو روادید را برای گردشگری دارد و وزیر میراث فرهنگی ایران هم فهرست جدیدی را اعلام کرده که تهران در حال مذاکره با کشورهای مقابل است.

روابط ایران و عربستان نور امیدی در دل بیدارگران جهان اسلام ایجاد کرد

کلیدواژه