میزان 19, 1402 17:31 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: اقدامات رژیم صهیونیستی، جنایت جنگی علیه بشریت است
    امیرعبداللهیان: اقدامات رژیم صهیونیستی، جنایت جنگی علیه بشریت است

وزیر امور خارجه ایران گفت: گسترش جنایات جنگی در غزه و اقدامات رژیم صهیونیستی مصداق مجازات دسته جمعی و جنایت نظام مند جنگی علیه بشریت است.

به گزارش رادیو دری؛ حسین امیرعبداللهیان روز چهارشنبه در تماس تلفنی با «میریانا اسپولیاریک ایگر» رئیس صلیب سرخ جهانی با محکومیت شدید اقدامات رژیم صهیونیستی در تشدید محاصره انسانی غزه افزود:  تل‌آویو اماکن مسکونی، بیمارستان‌ها و مدارس را در غزه هدف قرار داده، آب و برق را قطع کرده و مانع ارسال سوخت و مواد غذایی شده است که همه این‌ها مصداق مجازات دسته جمعی و جنایت سیستماتیک جنگی علیه بشریت است.

وی تأکید کرد: تداوم این وضعیت شرایط را پیچیده‌تر خواهد کرد و مسوولیت این اوضاع، متوجه رژیم صهیونیستی و حامیان آن است.

وزیر امور خارجه ایران همچنین از آمادگی هلال احمر ایران برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه به غزه با هماهنگی صلیب سرخ جهانی خبر داد.

رئیس صلیب سرخ جهانی نیز در این گفت و گو شرایط انسانی در غزه را فاجعه بار خواند و گفت: به دلایل امنیتی اکنون امکان اقدام برای کارکنان ما در نوار غزه وجود ندارد و در صورت بهبود شرایط، کمک های ایران را دریافت خواهیم کرد.

اسپولیاریک از همه طرف‌ها و دولت‌های صاحب نفوذ خواست کمک کنند تا صلیب سرخ جهانی بتواند نقش بی‌طرف و انسانی خود را حفظ کند و در هماهنگی کامل، وظایفش را انجام دهد.

پس از عملیات روز شنبه (هفتم اکتبر) شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضد رژیم اشغالگر اسرائیل موسوم به "طوفان الاقصی"، رژیم صهیونیستی به باریکه غزه حمله کرد که این حملات همچنان ادامه دارد.

همزمان با تداوم حملات رژیم اشغالگر قدس به باریکه غزه، وزارت بهداشت فلسطین در آخرین آمار اعلام کرد که بر اثر حملات رژیم صهیونیستی دستکم  ۹۵۰ تن شهید و ۵ هزار نفر زخمی شدند.

 تاکید ایران بر حق مشروع مردم فلسطین برای دفاع مقابل اشغالگری و تجاوز

بازتاب گسترده بیانات رهبر معظم انقلاب در حمایت از مقاومت فلسطین در رسانه‌های خارجی

کلیدواژه