میزان 19, 1402 18:11 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان به گوترش: سازمان ملل کمکهای فوری را به غزه برساند
    امیرعبداللهیان به گوترش: سازمان ملل کمکهای فوری را به غزه برساند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل گفت: انتظار داریم سازمان ملل برای ارسال آب و غذا و اقلام انسانی به غزه اقدامات فوری را بدون وقفه انجام دهد.

به گزارش رادیو دری، حسین امیرعبداللهیان در ادامه رایزنی‌هایش درباره شرایط فعلی در فلسطین اشغالی در گفتگوی تلفنی با «آنتونیو گوترش» تاکید کرد: آنچه در اراضی اشغالی اتفاق افتاد، یک ابتکار کاملاً فلسطینی و واکنشی به جنایات جنگی و تندروی‌های ماه‌های اخیر نتانیاهو و رژیم صهیونیستی بوده است.

وی افزود: هم اکنون غزه در محاصره کامل انسانی قرار دارد و آب و برق، و ارسال دارو و غذا به روی کودکان و زنان‌ و آحاد مردم قطع شده است و حملات و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه ادامه دارد.

وزیر خارجه ایران اظهار کرد: به دلیل افزایش کشتار زنان و کودکان در غزه، مسؤولیت بازخوردهای بعدی آن و پیچیده‌تر شدن اوضاع بر عهده رژیم صهیونیستی است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارسال کمک‌های انساندوستانه به غزه اعلام کرد.

گوترش: سازمان ملل با مواضع افراطی اسراییلی‌ها مخالف است

دبیرکل سازمان ملل متحد هم در این گفت‌وگوی تلفنی با ابراز تاسف از قضایای پیش آمده در غزه و با بیان اینکه تعداد زیادی از اهالی غزه در مدارس متعلق به سازمان ملل متحد در این شهر پناه داده شده‌اند گفت: سازمان ملل همواره با مواضع افراطی مقامات اسرائیلی مخالفت کرده‌ است. 

گوترش افزود: معتقدیم می توان از طریق به رسمیت شناختن حق تعیین سرنوشت و تشکیل دولت مستقل فلسطینی، به این مشکلات خاتمه داد تا از سرایت آتش جنگ به دیگر مناطق جلوگیری شود.

دبیرکل سازمان ملل همچنین از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارسال آب، غذا و دارو با هماهنگی صلیب سرخ جهانی و سازمان ملل به غزه قدردانی کرد و با اشاره به پایان یافتن سوخت نیروگاه‌های برق در غزه درباره خطر وقوع فاجعه‌ انسانی در غزه ابراز نگرانی کرد.

پس از عملیات روز شنبه (هفتم اکتبر) شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضد رژیم اشغالگر اسرائیل موسوم به "طوفان الاقصی"، رژیم صهیونیستی به باریکه غزه حمله کرد که این حملات همچنان ادامه دارد.

همزمان با تداوم حملات رژیم اشغالگر قدس به باریکه غزه، وزارت بهداشت فلسطین در آخرین آمار اعلام کرد که بر اثر حملات رژیم صهیونیستی دستکم  هزار نفر شهید و ۵ هزار نفر زخمی شدند.

پوتین: تشکیل کشور مستقل فلسطین ضروری است

آنروا: ساکنان غزه در شرایط بدی به سر می‌برند/آوارگی ۲۵۰ هزار فلسطینی

سازمان ملل: محاصره غزه ممنوع است

کلیدواژه