میزان 22, 1402 12:25 Asia/Kabul
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تمرکز همه تلاش‌ها بر جلوگیری از جنایات صهیونیست‌ها
    تاکید امیرعبداللهیان بر تمرکز همه تلاش‌ها بر جلوگیری از جنایات صهیونیست‌ها

وزیر امور خارجه ایران در سفر به سوریه و در دیدار با رئیس جمهوری این کشور تاکید کرد: تلاش همه طرف‌ها می‌بایست بر این متمرکز شود که از استمرار جنایات جنگی صهیونیست‌ها در غزه جلوگیری شود.

به گزارش رادیو دری؛ حسین امیرعبداللهیان در دیدار با رئیس جمهوری سوریه، کشتار بی‌رحمانه مردم غزه و محاصره و قطع آب و برق و سوخت این منطقه و بمباران خانه ها، اماکن عمومی و خدماتی و درمانی غزه را جنایت جنگی توصیف کرد و گفت: تلاش همه طرف‌ها می‌بایست بر این متمرکز شود که از استمرار جنایات جنگی صهیونیست‌ها در غزه جلوگیری شود. 

وی با بیان اینکه غربی‌ها همه طرف‌ها به جز رژیم صهیونیستی را به خویشتنداری فرا می‌خوانند افزود: آمریکا نمی‌تواند از دیگران تقاضای خویشتنداری و در عین‌حال از رژیم صهیونیستی حمایت تسلیحاتی کند تا علیه شهروندان فلسطینی بکارگیری شود.

وزیر امور خارجه ایران اظهار کرد: غرب به‌دنبال جعل حقایق در غزه برای توجیه جنایات صهیونیست‌ها و مشروعیت بخشیدن به آن است.

امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه مقاومت این توان را دارد که مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی کند تصریح کرد: حمایت ایران و سوریه از مقاومت ملت فلسطین بر کسی پوشیده نیست، اما عملیات اخیر فلسطینی‌ها یک تصمیم، طراحی و اقدام کاملا فلسطینی بود. 

در این دیدار، رئیس جمهوری سوریه  نیز دلیل ایستادگی غربی‌ها در کنار رژیم صهیونیستی را بحران‌های متراکم سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اسرائیل و نگرانی آن‌ها از خطر فروپاشی این رژیم دانست و از ابتکار عمل سیاسی ایران برای برگزاری نشست فوق العاده وزرای خارجه کشور‌های اسلامی حمایت کرد. 

بشار اسد تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا از استمرار جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه جلوگیری شود.

اعتراف ایهود باراک به شکست سخت اسرائیل در برابر مقاومت

هشدار ایران به رژیم صهیونیستی: جنایات علیه غیرنظامیان در غزه را فورا متوقف کنید

کلیدواژه