میزان 23, 1402 18:33 Asia/Kabul
  • کنعانی: ملت فلسطین صاحبان اصلی و مالکان همیشگی این سرزمین هستند
    کنعانی: ملت فلسطین صاحبان اصلی و مالکان همیشگی این سرزمین هستند

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت، ملت فلسطین صاحبان اصلی و مالکان همیشگی این سرزمین هستند.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در پیامی در شبکه اجتماعی "ایکس" نوشت: کسانی که باید خاک فلسطین را ترک کنند و بیرون بروند، صهیونیستهای غاصب و اشغالگر هستند.

کنعانی چافی افزود، ملت فلسطین صاحبان اصلی و مالکان همیشگی این سرزمین هستند و همانگونه که دهه‌ها برای آزادی سرزمین خود صبر، مجاهدت و مقاومت و جانفشانی کردند، همچنان خواهند ماند و سرزمین خود را از لوث وجود اشغالگران جنایت‌پیشه پاک خواهند کرد؛ اشغال هر چقدر هم که طولانی شود، حقی برای اشغالگر ایجاد نمی‌کند.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران همچنین اقدامات مختلف نظامی و تبلیغاتی رژیم صهیونیستی و برخی حامیان آن را که با هدف زمینه‌سازی برای کوچاندن اجباری مردم مظلوم فلسطین از نوار غزه انجام می‌شود را قویا محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تشدید محاصره، قطع آب و برق و ممانعت از ارسال مواد غذایی و دارو به غزه، از مصادیق بارز جنایت جنگی و نقض فاحش قوانین و مقررات بین‌المللی دانست و از مجامع بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد خواست سریعاً اقدامات بازدارنده و مؤثر برای متوقف کردن جنایات جنون‌آمیز رژیم آپارتاید صهیونیستی به عمل آورند.

با ورود عملیات "طوفان الاقصی" به نهمین روز خود و ادامه کسب پیروزی‌های کم نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد ضد رژیم صهیونیستی، ارتش اسرائیل که از مقابله با رزمندگان فلسطینی مستاصل شده است، با بمباران جنون آمیز مناطق مسکونی، درمانی، مساجد و مکان‌های تجمع آوارگان فلسطینی در غزه، بیش از دوهزار و ۳۰۰ فلسطینی که اکثر آنها کودک و زن هستند را به شهادت رساند.

رژیم جعلی صهیونیستی که تاکنون تلاش‌هایش برای توقف عملیات مقاومت در سرزمین های اشغالی به جایی نرسیده و سران این رژیم هنوز در شوک شکست بی نظیر مقاومت فلسطین به سر می برند، همچنان غیرنظامیان فلسطینی را هدف قرار می دهند و به دنبال کوچ اجباری فلسطینیان با تبدیل کردن غزه به زمین سوخته هستند.

براساس گزارش‌های رسمی تاکنون ۹ هزار و ۴۲ فلسطینی نیز در اثر بمباران های رژیم صهیوینستی زخمی شده اند.

رئیس جمهوری ایران : کشتار مردم غزه متوقف نشود جنگ گسترش می‌یابد

کلیدواژه